Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vreng?


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

for å si det mildt, så er ikke jeg så god på dette området.

så derfor søker jeg tilflukt til dere som har litt erfaring med dette. Jeg er ute etter litt sånn 70-talls-rock vreng, da tenker jeg på alà Led Zeppelin, Thin Lizzy, Uriah Heep, Prudence, T-Rex osv. (det er vel litt blues aktig).

så hvis dere kunne ha tatt dere litt tid og funnet noen pedaler jeg kan få bruk for, så ville det ha vært veldig snilt... takk på forhånd :D

Mvh.

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøø....

Prøv en TubeScreamer eller noen form for "Bluesdrivere" eller noe..?

Men ellers samme som nettrom, er litt vanskelig å si noe utifra opplysningene... Kanskje det du vil ha er en føss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt vanskelig å si.. men god gammal rock med klasse over,

Led Zepp, Thin Lizzy, AC/DC osv, så er det mindre vreng enn man

tror.. Enig med at en Bluesdriver er et godt sted og begynne,

men dra i en butikk med en gitar som tilsvarer din egen eller DIN EGEN, plugg inn i en amp som ligner din egen, og prøv deg frem.

En litt cranka bluesdriver, eller en mild distortion pedal er det jeg tror du vil ha. Hold deg langt unna Boss metalzone og sånt.

test boss blues driver (BD2) og marshall bluesbreaker2 eller tilsvarende (sikkert 30 stk her på forumet som kan anbefale lignende pedaler av forskjellig fabrikat, men det er de jeg har testa og synes er helt greie, husk att det er smaksak, så try before you buy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit noen amps til ca. 2-4000 kr (brukt/nytt) som man får slik lyd Oscar snakker om. Jeg greier det ikke med Microen og jeg har fått nok av Roland for hele livet mitt. Umulig å finne bra vreng til Micro, alt for heavy vreng(klarte meg før siden jeg likte mer hardere musikk) eller så får jeg alt for pussy vreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjør topic helt ut av veien her da!

Han skulle ikke ha noe spesiealt heavy vreng! Med en god OD-pedal eller noe sånt som en Marshall Guv'Nor tror jeg du får akkurat den lyden du vil ha Oscar!! Jeg skal selge min billig :P !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Noen som veit noen amps til ca. 2-4000 kr (brukt/nytt) som man får slik lyd Oscar snakker om. Jeg greier det ikke med Microen og jeg har fått nok av Roland for hele livet mitt. Umulig å finne bra vreng til Micro, alt for heavy vreng(klarte meg før siden jeg likte mer hardere musikk) eller så får jeg alt for pussy vreng!

Sjekk posten jeg la ut under forsterkere /effekter (Tips til de som vil ha billige og bra rør forsterkere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.