Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bare Knuckle Aftermath Pickups Demo with Misha Mansoor


rocktrond

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har hørt en bromikk som funker fett på clean før, kan du umulig ha vært borti mye :rolleyes:

Holdt på å si det samme. Humbuckere ble i utgangspunktet ikke konstruert for hi-gain, tross alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er en smule sant at enkelte high gain humbuckere ikke låter noe særlig til cleans.

Det var vel egentlig det du forsøkte å få frem i utgangspunktet?

En sånn fin "+1" fra meg.

Humbuckere med cleanlyd låter fint hvis man snakker om vintage voicet pickups (7,ett-eller-annet k). Higain humbuckere syns jeg ikke låter bra med cleanlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er en smule sant at enkelte high gain humbuckere ikke låter noe særlig til cleans.. Spesielt ikke i bridge possisjon :P

Kommer vel mer an på ampen enn på pickupen, har man ikke nok headroom så vil det bli råttent uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel mer an på ampen enn på pickupen, har man ikke nok headroom så vil det bli råttent uansett :)

Det er vel ærlig talt ikke det som er problemet.

Ta to ekstremt forskjellige pickups da... Crunchlab mikken i Mayonesen min, den synes jeg ikke låter noe særlig på cleans i det hele tatt. Bruker ikke den alene om jeg må spille cleans, da skrur jeg heller på en patch som blender inn litt piezo, da låter det fint igjen.

Suhr Aldrichen derimot, den låter MYE bedre i bridge. Ikke FOR tight, akkurat passe, med fin definisjon, selv om den har rundt 17k output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.