Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rainbow 1995


Byljer

Anbefalte innlegg

Jeg er muligens en av få med denne meningen, men jeg kan med hånden på hjertet si at for meg så er Rainbow absolutt på høyde med Deep Purple. Deep Purple hadde tre flotte album med Gillan, samme hadde Rainbow med Dio. Deep Purple hadde Made in Japan, Rainbow hadde Live in Germany. Jeg var aldri en stor fan av Burn eller Stormbringer, selv om begge inneholder gode låter og resulterte i en del bra livemusikk. Rainbow hadde Down to Earth, med en Graham Bonnet som egentlig ikke viste hva han egentlig er god for, men musikken holder allikevel mål. Difficult to Cure, Straight Between the Eyes og Bent Out of Shape er jevnt over gode plater, tross litt fyllstoff. Etter dette blir det vanskelig å sammenligne, siden Rainbow kun hadde én plate, og det var et helt nytt band, og Deep Purple ble gjenforent med plater som varierer sterkt i kvalitet.

Hadde bare Blackmore holdt på Dio og gitt faen i å prøve å erobre radiomarkedet, da hadde kanskje Rainbow blitt ansett som et av de største i sin sjanger. Dio forlater Rainbow og er nøkkelperson bak plater som Heaven and Hell, Mob Rules, Holy Diver, Last in Line...

Dio og Blackmore, for meg finnes det knapt en bedre duo.

Deep Purple og Rainbow rager like høyt hos meg, sammen med Whitesnake før Sykes kom og ødela.(Jeg liker Whitesnake med Sykes også, men Mardsen/Moody/Galley ruler!)

Det er musikken jeg vokste opp med og de vil alltid ha en fast plass i hjerterota :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deep Purple og Rainbow rager like høyt hos meg, sammen med Whitesnake før Sykes kom og ødela.(Jeg liker Whitesnake med Sykes også, men Mardsen/Moody/Galley ruler!)

Det er musikken jeg vokste opp med og de vil

alltid ha en fast plass i hjerterota :)

Du mener Marsden/ Moody/ Galley/ Murray/ Paice/ Lord??? :P Seriøst, Neil Murray, på bass i Whitesnake, låt helt utrolig. Skikkelig "70-talls" trøkk, og med Paice og Lord ble det en kongekombinasjon. For ikke å snakke om hvor bra Coverdale sang den gang!!! Tenker med gru på Torvkonserten i Trondheim for et par år siden hvor Coverdale låt helt rævva. Hadde aldri forestilt meg at jeg etter den konserten skulle si at Europe låt laaaaangt bedre, og at til og med Teodor Tuff var langt mer interessant.

Dæven, Norum er en utrolig gitarist!!! Sterkt undervurdert av de store massene...

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som fikk med seg «Over the Rainbow» på Norway Rock Festival i fjor? Med Blackmore junior på gitar, knallfett :D

Var sikkert en bra konsert, men Blackmore Jr. når nok ikke sin gamle far opp til anklene en gang B) Bandet er forøvrig oppløst nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.