Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rainbow 1995


Byljer

Anbefalte innlegg

Det er i det hele tatt latterlig at vi faktisk vet hvem den mannen er. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan han har greid å få til såpass som han har. Det mest sannsynlige jeg kan tenke meg, er at han arvet en haug med penger på slutten av '80 en gang....

Godt mulig, det er i hvert fall ikke gitarferdighetene som har gjort at f.eks. Jeff Scott Soto har sunget på så mange av platene hans.

"He plays a classic traditional melodic heavy metal, predictably guitar-heavy but less flashy than Yngwie Malmsteen, with an emphasis on softer ballads as evidenced by three separate ballad compilations over the years."

Såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gitarister som ikke kan spille én ren tone burde holde seg unna Blackmore-låter. Pell får Hammett til å høres ut som Albert King.

Nå er det ikke bare Pell som spiller her, en veldig bra vokalist og resten av bandet gjør denne låta bra synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister som ikke kan spille én ren tone burde holde seg unna Blackmore-låter. Pell får Hammett til å høres ut som Albert King.

Har noen gitarelever som kommer drassende med denne fyren og jeg skjønner ingenting, helt jævlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en fyr som spilte i et band på Smuget samme kveld som Purple spilte i byen.

Blackmore var backstage og festa med de, uten parykken sin på -Var visst ganske surrealistisk.

Synd jeg aldri fikk sett Blackmore med Rainbow, men jeg er litt uttafor jeg da siden min favorittepoke var med JLT selv om jeg elsker Dio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muligens en av få med denne meningen, men jeg kan med hånden på hjertet si at for meg så er Rainbow absolutt på høyde med Deep Purple. Deep Purple hadde tre flotte album med Gillan, samme hadde Rainbow med Dio. Deep Purple hadde Made in Japan, Rainbow hadde Live in Germany. Jeg var aldri en stor fan av Burn eller Stormbringer, selv om begge inneholder gode låter og resulterte i en del bra livemusikk. Rainbow hadde Down to Earth, med en Graham Bonnet som egentlig ikke viste hva han egentlig er god for, men musikken holder allikevel mål. Difficult to Cure, Straight Between the Eyes og Bent Out of Shape er jevnt over gode plater, tross litt fyllstoff. Etter dette blir det vanskelig å sammenligne, siden Rainbow kun hadde én plate, og det var et helt nytt band, og Deep Purple ble gjenforent med plater som varierer sterkt i kvalitet.

Hadde bare Blackmore holdt på Dio og gitt faen i å prøve å erobre radiomarkedet, da hadde kanskje Rainbow blitt ansett som et av de største i sin sjanger. Dio forlater Rainbow og er nøkkelperson bak plater som Heaven and Hell, Mob Rules, Holy Diver, Last in Line...

Dio og Blackmore, for meg finnes det knapt en bedre duo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må nok ha vært noe seinere.

Du har nok mest sannsynlig rett. Det står ikke noe årstall på hjemmesidene deres... Teodor Tuff, Knut Lysklætt

Her er en annen "gem" fra SIUA albumet, live fra 1995. I give you

For ikke å glemme denne, et mesterverk med en fantasisk gitarsolo!!!

Husker godt disse to låtene fra '95 konserten i Oslo, og får fremdeles ståpels av bare å tenke på det. En "ut av dæ sjæl" opplevelse av dimensjoner!!!

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.