Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rainbow 1995


Byljer

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så dem på Sentrum Scene i '96. Lite folk og en litt muggen Blackmore. Det har vel blitt sagt at det var ett eller annet med en elektrikerstreik eller noe sånt som gjorde at konserten ble kraftig forsinket. Husker ikke akkurat det, men husker som sagt den noe labre stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dem første gang i Drammenshallen i 1982. Dessverre dårlig lyd, som det alltid var i den håndballsalen, og jeg var litt skuffet over at ikke hadde med seg regnbuen lenger. Dette var "Straight between the eyes"-turnéen og backdropen bestod av et par gigantiske øyne som lyste rundt i salen. Sært.

Vi var oppvarmingsband for dem på Sentrum Scene i '96. Husker ikke så mye fra da Rainbow spillte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dem på Sentrum Scene i '96. Lite folk og en litt muggen Blackmore. Det har vel blitt sagt at det var ett eller annet med en elektrikerstreik eller noe sånt som gjorde at konserten ble kraftig forsinket. Husker ikke akkurat det, men husker som sagt den noe labre stemningen.

Jeg var der :) Ikke spesielt bra stemning på Blackmore denne kvelden nei :huh: Men Audun, du var på feil konsert :D 1995 konserten med Rainbow på samme sted var helt fantastisk, faktisk opp mot Spektrumkonserten med Deep Purple MKII i 1993 som var Blackmores nest siste med bandet ever!

Jeg har fulgt Blackmore tett siden begynnelsen av 80-tallet og frem til 1997 da han la ned Rainbow for godt etter en konsert i Danmark. Blackmore hadde som gitarist sin første "peak" på 70-tallet, 80-tallet var nok mer en "mixed bag" men helt på begynnelsen på 90-tallet og noen år utover synes jeg han nådde sin andre "peak".

Blackmores siste Stratkill- ever :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der :) Ikke spesielt bra stemning på Blackmore denne kvelden nei :huh: Men Audun, du var på feil konsert :D 1995 konserten med Rainbow på samme sted var helt fantastisk, faktisk opp mot Spektrumkonserten med Deep Purple MKII i 1993 som var Blackmores nest siste med bandet ever!

Jeg har fulgt Blackmore tett siden begynnelsen av 80-tallet og frem til 1997 da han la ned Rainbow for godt etter en konsert i Danmark. Blackmore hadde som gitarist sin første "peak" på 70-tallet, 80-tallet var nok mer en "mixed bag" men helt på begynnelsen på 90-tallet og noen år utover synes jeg han nådde sin andre "peak".

Blackmores siste Stratkill- ever :lol:

Jeg er selv ganske så stor fan av Blackmore og har alt han har utgitt både med Purple, Rainbow og Blackmores Night. Dessverre har jeg bare sett han live den ene gangen. Det var langt i fra en dårlig konsert, men som sagt, så bar stemningen på scenen preg av at det var litt dårlige vibber ute og gikk.

Intet utenom det vanlige med andre ord :D

He he. Han har nok hatt sine konserter der han har vært i fyr og flamme også, selv om han alltid ser muggen ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dem første gang i Drammenshallen i 1982. Dessverre dårlig lyd, som det alltid var i den håndballsalen, og jeg var litt skuffet over at ikke hadde med seg regnbuen lenger. Dette var "Straight between the eyes"-turnéen og backdropen bestod av et par gigantiske øyne som lyste rundt i salen. Sært.

Vi var oppvarmingsband for dem på Sentrum Scene i '96. Husker ikke så mye fra da Rainbow spillte.

Jeg var der også :) Men ræva lyd ja, husker jeg var skuffet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dem i 1995 og 1996. En takk for at jeg fikk oppleve dem før det var for sent er med i min daglige aftenbønn :)

Faan så bra solo her!!!

Liten avsporing men, en veldig bra cover av Temple of the king:

Her ser vi også hvem som "oppfandt" reversed headstock og hvordan.. :rolleyes:

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing men, en veldig bra cover av Temple of the king: *video del stinkadores*

Her ser vi også hvem som "oppfandt" reversed headstock og hvordan.. :rolleyes:

Uff, og jeg som nesten hadde glemt den mannen. Thanks for nothing! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister som ikke kan spille én ren tone burde holde seg unna Blackmore-låter. Pell får Hammett til å høres ut som Albert King.

Det er i det hele tatt latterlig at vi faktisk vet hvem den mannen er. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan han har greid å få til såpass som han har. Det mest sannsynlige jeg kan tenke meg, er at han arvet en haug med penger på slutten av '80 en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.