Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi av Fender strat fra mitten av 80 & ESP


Stian_a

Anbefalte innlegg

Rød stratocaster, visstnok fra 83, men serialen sier vel mer 85-87. E32xxxx serial, made in USA.

Fender Custom shop pickups, kroppen har fått frest plass til humbucker under plektercoveret, men ikke blitt brukt. Hadde visstnok noe spurzel låse-mekanisme i hodet, men disse har blitt tatt vekk, så det er skader i toppen grunnet dette.

Hvor mye er noe slikt verdt? Gitaren virker ellers plekkfritt, halsen er ikke slitt og kroppen ser veldig bra ut, sett vekk fra skader fra bruk og alderdom.

Får med en Fender kasse til den også.

Også ;

esp The eclipse delux. Denne er av eldre årgang, å kroppen ligner mer noe stratocaster enn de nye ESP eclipsene, som ligner mer Les Paul aktig i kroppen. gitaren er i god stand, svart og orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er 50-30% av nypris vanlig. Jo billigere gitaren er ny jo større blir tapet.

Post noen bilder av den strat'en så kan du få et bedre forslag. Det avhenger jo av modell og tilstand. Slitte bånd, skader og ikke særlig vellykkede modifikasjoner osv trekker ned en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straten er jo fra 84-87, å mtp. alder og evnt mods er det vel kanskje vanskelig å sette det i lys av en ny vare? ESP-en er også noen år gammel.

- Drømmen har vel også vært en slitt,rød stratocaster etter at jeg så mark knopfler;p

14.jpg

15.jpg

Strat12.jpg

Strat11.jpg

Strat13.jpg

Ps, har hatt ca 5 gitarer nå, fiolin og saksofoner, å har aldri gått i minus..

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Lurer på hva slags fresemal som er brukt for den 'bucker-utfresinga... ikke spesielt pent, IMO! Men gitaren ellers så jo relativt grei ut. Tror nok gjerne at prispunktet ligger rundt 10K - neppe spesielt mye over. Men det er jo uansett markedet som bestemmer hvor mye den er verd til slutt!

Just my $0.2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den straten har en del issues som helt klart trekker prisen nedover. Ser at det har vært montert låsemekanisme bak nutta, noe som da kanskje betyr at tremoloen ikke er original? Fender kom jo med en del forskjellige tremolosystemer på 80-tallet. 2-punkts, 6-punkts, Floyd Rose, deres eget låsbare System I, II og III (som for så vidt vel var forbeholdt japan-modellene) og fler som jeg ikke kommer på i farten....

Jeg sitter litt og tenker at denne enten har fått byttet ut tremoloen (vanskelig å se med mindre du slenger ut noen closeups), eller så er det en partso...

Den ser uansett kul ut, godt brukt "arbeidsjern".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig optimistiske prisoverslag på den Stratten syns jeg.

Er det noen her som hadde betalt 10k for den Stratten?

Klarer ikke å se at den har noe samlerverdi,

og strøkne Stratter fra samme periode har jeg sett til salgs mye billigere.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe muffens med den Straten men jeg klarer ikke helt å sette fingen på det. Kroppen ser ut som en sixties reissue av en eller annen variant og halsen ser mer moderne ut men med 21 bånd. Logo stemmer ikke med tidspuntet serienummeret sier denne er fra. Hadde den vært post 85 burde den hatt 2 punkts trem og 22 bånd. Jeg må rote i fenderbøkene mine litt nå..

Er det mulig å få et nærbilde av trem og baksiden av headstock?

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe muffens med den Straten men jeg klarer ikke helt å sette fingen på det. Kroppen ser ut som en sixties reissue av en eller annen variant og halsen ser mer moderne ut men med 21 bånd. Logo stemmer ikke med tidspuntet serienummeret sier denne er fra. Hadde den vært post 85 burde den hatt 2 punkts trem og 22 bånd. Jeg må rote i fenderbøkene mine litt nå..

Er det mulig å få et nærbilde av trem og baksiden av headstock?

Serienummeret tilsier vanlig produksjonsmodell fra Fullerton '82 - '85.

American Standard kom i '86 etter flytting til Corona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-7k ville jeg sagt, hvis den er i god spillemessig stand. Som nevnt har den ikke noen spesiell samleverdi eller noe slikt, og modifikasjoner er heller ikke særlig pent gjort. Men det er ofte noe vanskelig å finne en kjøper for slikt med mindre gitaren fremstår som spesielt god/spillbar.

Men jeg forstår altså at du vurderer å kjøpe denne gitaren og ikke selge den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på at den ikke har hatt Sperzels slik selger påstår, men Klusons, og at den har 6-punkts trem og ikke synes å ha hatt et annet tremsystem tidligere så trekker jeg tilbake partso-antakelsene mine.

Det er sikkert en god gitar, men strengt tatt ikke verdt de helt store summene.

mhm. Noe jeg ser meg enig i. For min del nå, så er jeg lysten på denne av sjarmen, alder og den røde fargen ;p

Takk for svar alle sammen!

Her er ESP-en

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180672549942&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.