Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar, BC Rich USA Custom


PsychoDad

Anbefalte innlegg

Utrolig spennende form på denne klassikeren. :) En av få spesielle design som har tålt tidens tann.

Litt på siden, men dersom jeg skal lage en "near headless" igjen, så er det fristende å låne den formen bakerst på kroppen. Det kan gi en interessant plassering av stemmeskruene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende form på denne klassikeren. :) En av få spesielle design som har tålt tidens tann.

Litt på siden, men dersom jeg skal lage en "near headless" igjen, så er det fristende å låne den formen bakerst på kroppen. Det kan gi en interessant plassering av stemmeskruene.

Noe ala dette, men med seks stemmeskruer??

Bich_10_String_Supreme_Natural_29060_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hvor er det man bestiller/ forespør custom bc rich hen?.....har søkt litt på nettet, men på bc sin hjemmeside står det bare at man bestiller via lokal bc rich forhandler..

Der svarte du jammen på ditt eget spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kul gitar

Hva slags treverk er det brukt i den?

Hvor er det man bestiller/ forespør custom bc rich hen?.....har søkt litt på nettet, men på bc sin hjemmeside står det bare at man bestiller via lokal bc rich forhandler..

Lønn og mahogany på kroppen, rosewood (palisander) på gripebrettet. Kjøpt frå beatstreetmusic via ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen anelse. Gitaren min er bygd av Bernie Rico jr. for BC Rich og den har i alle fall bra kvalitet.

Ein ting som er verdt å merke seg er at BC Rich køyrer 24 5/8" mensur (scale lenght) på dei fleste modellane sine, noko som er kort i forhold til dei fleste andre gitarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein ting som er verdt å merke seg er at BC Rich køyrer 24 5/8" mensur (scale lenght) på dei fleste modellane sine, noko som er kort i forhold til dei fleste andre gitarar.

Altså. Det er snakk om 1/8" kortere enn standard Gibson, så det er veldig begrenset hvor mye man trenger å tenke på det. Har vanskelig for å se for meg at man merker noen særlig forskjell i det hele tatt. Merker såvidt litt til den korte skalaen på min Fender Jaguar med 24", men det kan også være fordi det er en fender-hals, og de vanligvis er 25,5. Hadde den vært tjukkere og mer Gibson så spørs det om jeg hadde merka noe særlig forskjell i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er snakk om 1/8" kortere enn standard Gibson, så det er veldig begrenset hvor mye man trenger å tenke på det. Har vanskelig for å se for meg at man merker noen særlig forskjell i det hele tatt. Merker såvidt litt til den korte skalaen på min Fender Jaguar med 24", men det kan også være fordi det er en fender-hals, og de vanligvis er 25,5. Hadde den vært tjukkere og mer Gibson så spørs det om jeg hadde merka noe særlig forskjell i det hele tatt :)

Nei, i forhold til Gibson er det nok ikkje rare forskjellen, men det føles bestandig litt uvant ut når eg begynnar å spele på BC Richen etter å ha spelt ei stund på 25,5 hals. No skal det seiast at eg spelar mest heavy metal, med ein del tremolo-picking og slikt så om ein spelar meir blues eller roligare ting vil ein kanskje ikkje merke noko særlig til det.

Ein annan ting eg kan nevne er at det er 24 bånd på gitaren og i kombinasjon med den relativt korte halsen så blir det ganske trangt imellom bånda høgt oppe. Ikkje noko særlig for folk med tjukke fingrar med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.