Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Tremolo


Anbefalte innlegg

Synes egentlig at den har 2-3 knotter for mye.

Er det nå jeg skal si at jeg skal bygge den inn i en volumpedal, med rate på gasspedalen?

Jeg synes den virker fin jeg. Tror faktisk jeg går for den.

Det eneste jeg ville hatt i tillegg er den fase-effekten fra EHX sin Pulsar. Sjekk 6 minutter ut i videoen...

Er det noen her som skjønner hvordan elektronikken bak den funker?

Takk for link!

--Gunnar

Endret av Fremmed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er den montert, umoddet foreløpig, og den funker jo faktisk aldeles strålende.

Jeg kunne dog tenkt meg å få den litt kjappere enn det den er nå på max, men jeg kjenner det er litt for lenge siden videregående.

Hvis en av guruene orker å ta en kjapp kikk på http://diy.musikding.de/images/stories/tremolo/tremoloschalt.pdf så blir jeg veldig glad.

Jeg gjetter på at jeg skal øke C3, kan det stemme? Eller minke R9?

--Gunnar

Endret av Fremmed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg har kjøpt den og forsåvidt montert den, men har gjort noe feil, er litt pinlig... hehe. Støyer og klipper/demper lyden og "bypass" funker ikke. Derfor det har vært litt stille på den fronten. For se på den og gå over alt noen ganger til. For søke litt hjelp her. Hehe trudde dette skulle gå som en drøm jeg.

Endret av SuperamunD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, "hullene står horisontalt", slik at den "bryter vertikalt", hvis du skjønner hva jeg mener. Mener det var slik det skulle være??

Kan du legge ut noen bilder av innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den montert, umoddet foreløpig, og den funker jo faktisk aldeles strålende.

Jeg kunne dog tenkt meg å få den litt kjappere enn det den er nå på max, men jeg kjenner det er litt for lenge siden videregående.

Hvis en av guruene orker å ta en kjapp kikk på http://diy.musikding.de/images/stories/tremolo/tremoloschalt.pdf så blir jeg veldig glad.

Jeg gjetter på at jeg skal øke C3, kan det stemme? Eller minke R9?

--Gunnar

Jeg tror du skal prøve å halvere C3 (4,7nF). Da tror jeg den vil svinge kjappere. Men jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i hvordan den oscillatoren virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også redusert kondensatoren istedenfor å øke den.

oscilleringsfrekvensen er bestemt av både resistansen og kondiken.

Du vil merke en forskjell hvis du senker kondiken litt. Billigere oppgradering, da kondiker nesten ikke koster noe.

Nå husker jeg ikke helt, men jeg mener at dette også gjelder resistoren/potten.

At man skal senke verdien der også for å få høyere oscilleringsfrekvens.

har du noen kondensatorer liggende hjemme? Isåfall hvilke verdier?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.