Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitaren min feeder, uansett!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Ja, som sagt.

Har en Burny Custom Les Paul fra 88'.

Låter knall over hele linja, men den feeder ut av denne verden! Når ampene spiller lavt er det ingen feeding, men med en gang ampen skal skrues opp feeder gitaren med en gang jeg ikke spiller.

Så, vet noen hva som kan være problemet?

Har selv tenkt uvoksede pickuper eller dårlig kontakt et sted.

Har uansett tenkt å kjøpe nye pickuper før sommeren, men det hadde vært greit med en quick fix før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare ene pickupen som feeder eller begge?

Jeg ville tippet at det er en dårlig vokset pickup, da disse kan gi små vibrasjoner som lager feedback, som du sikkert allerede vet.

Jeg har kanskje en Epiphone-pickup elns liggendes et sted som du kan plukke med deg og kanskje sette den i gitaren for å teste hvis du føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro voksing ville hjulpet. Man får vel litt endring i tonen også da, men er ikke sikker på hvor mye. Har aldri vokset selv, men tror det skal gå med stearinlys. Finnes sikkert beskrivelse på Youtube som tar det i detalj.

Mener å ha lest at 1/3 bivoks og 2/3 stearin funker fint. Humbuckerne i 7-strengern min (Dimarzio Blaze) fikk seg en runde på komfyren av forrige eier og jeg mener å huske at det var det blandingsforholdet som ble brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC har oppskriften. Bare stearin er noe klin. Husk at du ikke skal varme opp så mye, da kan du ta lakken av trådene, og da er pickupen ferdig. Søk på nettet, så finner du dette beskrevet flere steder.

Mener å huske at du ikke skal varme så lenge heller, for da blir alt så varmt at mesteparten av voksen renner ut igjen.

Et elektronisk steketermometer kan være kjekt å ha til denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forsøkt plastik spray, altså flytende plastik på sprayboks. Dette har blitt brukt i årevis på switchetrafoer hvor

deler av viklingene går i mekanisk selvsving.. Husker dere at gammel bilderørs TV`er kunne pipe noe jævelig rundt 16Khz..?

Fiksen for dette var altså plastik spray.. Om dette funker på PU vet jeg ikke, men det ville være er en langt enklere prosess enn å demontere PU og vokse dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.