Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa 2:90


Sereth

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe med en Axel Fx for å leke med litt. Tenkte å bruke den med min 2:90, men lurte litt på hvordan jeg skal få aktivert de forskjellige modene. Finnes sikker noe fancy MIDI opplegg jeg kan kjøpe, men vil prøve litt først.

I og med at det bare er en "tip to ground" bryter, er det mulig å konstruere en kabel som ER "tip to ground", eller er dette en kjempedårlig idè/umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det, jeg switchet min ved å bare sette inn en jackplugg når jeg ikke hadde MIDI switchesystemet koblet til :)

Vil ikke annbefale 2:90 til Axe`n men, begrenser jo det som er morro med den..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det rett og slett bare å lodde sammen kablen i ene enden?

Jeg har hørt fra mange at 2:90 er en decent poweramp for Axe FXen.

Dette er i utgangspunktet for å prøve ut Axen, om jeg finner ut at jeg heller vil beholde den enn Triaxisen, så er vel muligheten til stedet for at jeg kviter med med 2:90 og kabinettet for å kjøpe noe Atomic greier eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det rett og slett bare å lodde sammen kablen i ene enden?

Jeg har hørt fra mange at 2:90 er en decent poweramp for Axe FXen.

Dette er i utgangspunktet for å prøve ut Axen, om jeg finner ut at jeg heller vil beholde den enn Triaxisen, så er vel muligheten til stedet for at jeg kviter med med 2:90 og kabinettet for å kjøpe noe Atomic greier eller noe sånt.

Det er ikke det at jeg synnes 2:90 er et dårlig sluttrinn til Axe`n i seg selv.

Men du går jo glipp av høytalersimulatoren og det å kjøre full range og da er jo mye av poenget med Axe`n borte for min del.

Synnes uansett den låter mye bedre "rett i bordet" enn gjennom et rørsluttrinn og skal du absolutt ha sluttrinn ville jeg heller gått for et transistorsluttrinn som farger minst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.