Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Music from outer space


Anbefalte innlegg

Noen som har handlet eller bygget noe fra musicfromouterspace.com? Det er en synth DIY side, som har masse byggeideer + at de selger deler og kits også. Ikke direkte gitarrelatert, men med tanke på effekter o.l. så er det mye spennende der. LFO'er, filtre, powersupply ++ og masse lesestoff. Nå så jeg også at de har java-applets for å designe kretser, kort, layout/design på bokser...det er jo kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Liten oppdatering:

Kit'et er sendt fra statene, men har ikke kommet ennå. Har fått tak i et lite desktop pc-kabinett jeg tenkte å modifisere og montere sakene i. Har foreløpig ribba kabinettet for komponenter og sitter igjen med bare skallet. Neste blir å gå på med vinkelsliper og fjerne sveisede braketter og liknende inni kassa. Tanken er å lakkere kabinettet og montere sidepaneler i tre à la Moog eller andre vintage synter. Til dette er jeg avhengig av en venn av en venn som er snekker som både har endel spesielt treverk og har verktøy til å få saget dette på en proff måte. Pussearbeidet tar jeg selv, men er redd for at stikksaga mi ikke duger til å få dette pent :)

Skal se om ikke jeg kan få tatt noen bilder underveis, dette blir største selvbygget mitt så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på handletur nå, kjøpt lakk. Primer, klarlakk og en spesiell blå metallic :)

I tillegg fikk jeg handla en slik en til dremelen min.

Har finni et stykke metall for prøvelakkering og lagt på et lag primer nå. Skal se om jeg får spraya på litt fler lag lakk i løpet av helga. Må teste litt før jeg sprayer selve boksen jeg skal bruke.

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er et bilde av kabinettet jeg skal bruke. På bildet har jeg strippet det for deler, kun skallet igjen. Som dere ser er det noen braketter som er punktsveiset inni der, i tillegg til noen vinkler som stikker ut her og der.

DSC00430.JPG

Og her er et bilde hvor jeg har brukt vinkelsliper for å rydde opp. Braketter er fjernet, og alle ting som stikker ut er slipt vekk. Neste trinn blir å gå over med Dremel og finslipe der jeg har brukt vinkelsliper.

DSC00435.JPG

Har prøvelakkert litt på en metallskinne jeg hadde liggende, med Presto Primer, Dupli-Color metallic lakk, og klarlakk fra Panduro (de var tomme for klarlakk på Thorshov Bilrekvisita hvor jeg kjøpte den andre lakken). La på 1 lag primer, 2 lag metallic lakk og 2 lag klarlakk på alle prøvelakkeringene. Forskjellen på dem er at på den ene pusset jeg mellom hvert eneste lag med lakk, den andre pusset jeg metalliclakken og den siste pusset jeg ikke i det hele tatt. Brukte 400-800-1200 våtslipepapir. Den prøven hvor jeg ikke pusset noenting ble definitivt best. Jeg har nesten null erfaring med spraylakkering, derfor ville jeg prøve meg litt frem :)

Bilde av printkortet ferdig loddet:

DSC00443.JPG

Bilde av alle potmetere, brytere og frontplaten:

DSC00444.JPG

Nå må jeg bare få tid til å slipe det som trengs med Dremel, og borre opp nødvendige hull til pot'er, brytere og liknende før jeg setter i gang med lakkering av kabinettet. Er litt avhengig av å borre hull og finne ut av plassering av ting i kabinettet før jeg får begynt med kabling, noe jeg tror blir største jobben i dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve å få til det. Nå har jeg hundre prosjekter på gang, hvor ett av de er å pusse opp et rom i kjelleren hvor studiotingene mine skal inn etter hvert. Så foreløpig har jeg ikke noe opptaksmuligheter, men det kommer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.