Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slaphand!


Eirico

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aah blir gøy å se M. Miller 16. april gitt...

*æddabædda*

Stemmer det! Det er jo en god ting (sjøl om slapsangene hans kan bli kjedelig i lengden).

Vet du hor mye det koster?

Er enig i at det kan bli litt stereotypt i lengden :) Men det har jo Marcus Miller også sagt, at man blir lei av bass i en hel kveld. Derfor spiller han også en del bassklarinet og saxofon, også. :)

Jeg har alltid syntes musikken hans har vært litt "plastikk-aktig" i lydbildet, men det er nå tøft likevel, da. Og konserten må man jo på!

Jeg betaler 260 for min billett (inkl. Postens avgifter), men om du har medlemskort i Bergen Jazzforum er det visst noe billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare smekk til! det er ikke værre.  Gitarlæreren min slapper som en gud, og han bare slår i vei.  bare øv, så går det fint.

haha...Dumeste jeg har hørt hittil..

Skal litt mere til enn som så ja..

og ska du spella gittarrr,så erre bare å spella lizzam.så bare spell ,så går det fint. konstruktivt nok eller?

:mrgreen:

Hehe...

Jessjess :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 260 for min billett (inkl. Postens avgifter), men om du har medlemskort i Bergen Jazzforum er det visst noe billigere.

O.k, takk for opplysningen. Få se om min studentøkonomi tillater konsert med Marcus Miller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 260 for min billett (inkl. Postens avgifter), men om du har medlemskort i Bergen Jazzforum er det visst noe billigere.

O.k, takk for opplysningen. Få se om min studentøkonomi tillater konsert med Marcus Miller :)

bør vel få studentpris eller ta en ekskursjon med klassen som sponses av staten. sku bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.k, takk for opplysningen. Få se om min studentøkonomi tillater konsert med Marcus Miller   :)

Som det står på web-sidene til Bergen Jazzforum:

Dersom du berre skal høyra ein superbassist i år som har produsert og spelt med Miles Davis, så er dette konserten for deg.

Det er egentlig ingen bombe... det komer vil ikke så mange andre superbassister som har produsert og spilt med Miles Davis til Bergen i år... :roll: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare smekk til! det er ikke værre.  Gitarlæreren min slapper som en gud, og han bare slår i vei.  bare øv, så går det fint.

haha...Dumeste jeg har hørt hittil..

Skal litt mere til enn som så ja..

nåja... siden trådstarter er nybegynner på området, tror jeg ikke det er noen dum ide å bare slå litt. Jeg har hørt flere meget dyktige bassister si at når man skal begynne å lære seg slapping, så er det bare å prøve seg frem, så går det seg til etterhvert. så når man har begynt å få det litt til, kan man øve litt på de mer avanserte tingene (sann som det eksempelet tidligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
bare smekk til! det er ikke værre.  Gitarlæreren min slapper som en gud, og han bare slår i vei.  bare øv, så går det fint.

haha...Dumeste jeg har hørt hittil..

Skal litt mere til enn som så ja..

nåja... siden trådstarter er nybegynner på området, tror jeg ikke det er noen dum ide å bare slå litt. Jeg har hørt flere meget dyktige bassister si at når man skal begynne å lære seg slapping, så er det bare å prøve seg frem, så går det seg til etterhvert. så når man har begynt å få det litt til, kan man øve litt på de mer avanserte tingene (sann som det eksempelet tidligere...)

Nje nju njå!

Jeg er både eni og ueni.

For hvis en nybegynner på området bare sitter å smeller til så "tror" han etter en liten stund at sånn er det de gjør de som kan å slappe!

Men det kan nemelig være HELT feil. Å da når han sitter å slapper på sin måte å han møter på en erfaren slappebassist som viser ham hvordan han skal slappe så kan den uvanen bli skikkelig tung å bytte!

Men selvsakt så kan man jo trene opp sin egen metode..

Men men..

Lykke til!!

Morty :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at folk bør prøve seg frem selv. Det var jo tross alt slik super slap'erne fant ut sine avanserte teknikker og innovasjoner. Men det kan jo være lurt å sjekke ut teknikken til dyktige bassister. Er jo ikke vits å finne opp hjulet på nytt ;)

Prøv ut teknikker som rutinerte slap'ere bruker, og tilpass evt det du måtte ønske er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.