Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slaphand!


Eirico

Anbefalte innlegg

nei, har ikke noe å spille inn på for tiden,desverre.men du har jo notene, så det er bare å plotte inn i guitar pro eller powertab og sette bpm selv. har vel flere slap øvelser av dobbeltommel typen liggende om det er av interesse.

ok, skal prøve på det. Har en del øvelser selv som jeg stresser med. Trenger vel ikke mer akkurat nå. Du har kanskje sett på Victor Wooten?

p.s Veldig bra spilt!

kan jo putte ut endel relevante(og urelevante) øvelser på teoriteknikk forumet vettu. classical thump til wooten veit jeg det alltid er noen som spør etter hvordan funker . litt sweeping og uortodoks tapping kan jeg vel også grave opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det hadde vært et flott tilskudd til forumet!  

Ble skikkelig imponert av det klippet der :)

jo,takk .da ligger det noe ute iallefall. har crap lydkort for tiden,så jeg får ikke spilt inn noe nytt med det første.men det kommer vel noe mer etterhvert.event. kun i noteformat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der licket er definitivt et av de feteste slapping-licksa jeg vet om!Låta heter for øvrig fortsatt the answer is in your pants, ikke spesiell elgfare ;)

øhhh,ja.sikkert hehe bynner å bli noen år siden dette ble lagd og spilt,så man kan da ikke huske alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare smekk til! det er ikke værre.  Gitarlæreren min slapper som en gud, og han bare slår i vei.  bare øv, så går det fint.

haha...Dumeste jeg har hørt hittil..

Skal litt mere til enn som så ja..

og ska du spella gittarrr,så erre bare å spella lizzam.så bare spell ,så går det fint. konstruktivt nok eller?

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas med double thumping....

Slapper ikke noe særlig selv. Prøvde meg på dobbel tomling her om dagen, og fikk det ikke noe særlig til. Bestemte meg for å lære det, men ombestemte meg dagen derpå, hehe.

Kul teknikk, men jeg har til gode å høre noe veldig interressant med den. Men sikkert utrolig artig å beherske:)

Vanlig slapping kan være tøft, men i uhyre få sammenhenger...

Uansett, ikke ta dette som kritikk - veldig bra at noen bidrar med noget nytt her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte jeg har hørt den typen teknikker godt infiltrert i band-musikk nei. Eneste jeg kommer på i farta er faktisk dømetallen som clay her speller, hvor (jeg mener) det funker som snus!

jo ,takk. liker det i litt uortodokse sammenhenger. skaper et litt annerledes lydbilde enn hva man forventer . "streit" dobbeltomling uten popping bruker jeg mer for å få en annen attack på strengene enn hva jeg klarer med fingrene .så det har litt med det lydmessige og gjøre tidvis også . men når det gjelder slap klarer jeg ikke å venne meg av med dobbeltomling og 2-3 popping. det blir så mye mer krydder man kan bruke fremfor den konvensjonelle metoden. vanskelig løp man som regel spiller med fingra , kan man man heller prøve å utarbeide en måte å slappe på. som marcus miller sier, så kan ALT slappes, bare man finner riktig teknikk . og det er egentlig et interessant konsept for å skape variasjon i spillingen sin. kritikk og kritikk fru blom, alt til sitt bruk og hva man anser som nyttig :mrgreen:

etterhvert blir det vel mer ,åten banjo blir spilt på ,fremfor bass hehe men man kan ikke henge seg opp i hvordan alle andre spiller,da kommer man ikke instrumentet noen vei med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.