Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fått meg Rig. Hjelp med cabler!


Anbefalte innlegg

Fått meg rigg delt i 2 boxer. Ene er hooked up men eg trenger hjelp med å huke alt sammen.. trenger bare box 2 for metal men idag ville eg ha clean/vintage og det var mye in out høl:p kan du si ka eg skal putten in/out/midi/ for å få alt til l fungere med brettet.. bildet er her, sist av dem. Link fjernet

Box 1(til vintage clean):

Yamaha Spx90 reverb(reverse gate etc)

t.c. 1210 flanger/chorus expander

t.c. d-two delay

c.a.e mixer

bradshaw rsb-12r switching midi

box 2:

samson powerbrite pb11

t.c. g-force multi fx

Egnater IE4 (rocktron)

VHT 2502(fryette2x50w)

mesa black shadow (bygd om til 2x50)

Endret av CastorFiber
Link til finn fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså- MIDI er ikke lyd. Det er styresignaler fra en kontrollenhet til en enhet som tar imot innstillingene.

For å få "alt" til å fungere, kreves det både kunnskap og tid. Som en start, kan du sette en MIDI- kabel i styre- enheten din på "Out", og den samme kabelen i "in" på det du vil styre.

I gitarverdenen er MIDI snakk om fjernstyring av parametre i første rekke.

Dette er litt sånn som å svare på "Hjelp, jeg trenger å vite hvordan jeg styrer denne romfergen!"

Det er 16 kanaler, fordelt på 256 parametre, og alle kan kombineres opp mot enda flere muligheter ved å bruke flere kanaler, samt at alle verdier har 256 variabler samtidig. Videre er det laget standarder som mangedobler mulighetene ved å bruke flere banker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIDI er IKKE lyd. MIDI er kun styresignaler, i gitarsammenheng kan du se på midienheten "du tråkker og skrur på" som en fjernkontroll til den som lager lyd. Det går altså ikke noe lyd i MIDI- kabelen. Derfor skal du koble lydkjeden helt uavhengig av hvordan MIDI- kablene skal kobles. Har du flere MIDI- enheter, kobler du slik:

Fra kontroll- enheten til lydenhet Midi out-> Midi in.

Fra lydenheten til neste lydenhet Midi out -> Midi in.

Og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IE4 pre amp out -> TC1210 IN (bypass TC1210 med switch på baksiden styrt fra RSB12r control switch)

TC1210 out L&R -> CAE mixer input1 L&R

EXP1 OUT-> loop X -> Loop X send in i SPX90 (SPX90 satt til micro pitch høyre+venstre)

SPX90 OUT L&R -> MIX 1 IN2 L&R

MIX 1 OUTL -> Loop Y -> Loop Y send inn i Dtwo

Dtwo OUT L&R -> mix2 IN2

MIX2 OUT -> Power amp

Midi ut av RSB18r opp til IE4

eller no..........

Høres ut som riggen til kjetil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt hva du vil bruke G-Forcen til. Det er jo en multifx så den kan jo egnetlig kjøre "alt" men låter ikke så fett som å kjøre SPX90 og TC1210 sammen. Jeg ville kjørt den som klang og koblet den ut fra den andre EXP OUT og i parallel med SPX90 i MIX 1. Det er standard LA Bradshaw oppsett.

tror jeg har koblet opp den riggen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.