Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på skifte av rør i Vintage Modern


Anbefalte innlegg

Tja, kanskje litt for mye kaffe og litt for lite søvn.. Men Davidsen som ikke har kommet med ett fornuftig utsagn (ikke det at mine heller er det) og kun sitert meg og spilt tøff bak tastaturet er jo litt krevende..

Så neste jobb til Neros blir vel å lage "Den store bias guiden" som RockTrond nevner, og det må igjen gjøre.. HELT GRATIS!!

YEAH :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, kanskje litt for mye kaffe og litt for lite søvn.. Men Davidsen som ikke har kommet med ett fornuftig utsagn (ikke det at mine heller er det) og kun sitert meg og spilt tøff bak tastaturet er jo litt krevende..

Så neste jobb til Neros blir vel å lage "Den store bias guiden" som RockTrond nevner, og det må igjen gjøre.. HELT GRATIS!!

YEAH :D

Ett sted må jo jeg få lov til å spille tøff, da jeg overhodet ikke er mye tøff i virkeligheten. Hvis du føler deg støtt av mine innlegg, så foreslår jeg at du rapporterer innlegget, så ordner vi det opp på kammerset. Jeg har kun hatt behov for å forsvare Neros (og andre teknikere) da jeg ikke likte helt den arrogante holdningen din. Men jeg har sikkert misoppfatta deg, og for alt jeg vet er du verdens triveligste person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å lage Den Store Biasguiden har jeg blitt utfordret til før. På en måte burde vi kanskje hatt en slik her på forumet, men jeg er litt betenkt. Å forklare hva det innebærer og hvordan det skal gjøres er en relativ smal sak, men det er også en kilde til informasjon som KAN gjøre enkelte overmodige. Det er ikke alle som bør gå løs på å åpne sine amper og rote rundt med biasprober, multimetre og skjelve fingre. Det å håndtere "live" elektronikk er noe helt annet enn å forstå teorien bak. Det krever faktisk litt dypere kunnskap og erfaring..

Informasjon om dette finner man overalt på nettet, men min ærlige anbefaling er å la noen som kan dette gjøre jobben..

Og det har ingenting med å være redd for å miste inntjening å gjøre.. Jeg, og sikkert flere andre her inne med erfaring er mer en villig til å hjelpe til med en slik "jobb" en lørdag over en kopp kaffe og litt småprat..

Så etter litt fintenking så er jeg (igjen) kommet til at det å lage et teoretisk rørbytte/ biaskurs, uten mulighet til å vise dette i praksis tror jeg nok en gang jeg melder pass på.

Phu, dette var pain å skrive på en iPhone....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... takker hemskt mye for svar... og litt krangling ^_^

Jo da... jeg kunne nok gjort det selv. Jeg er ikke helt ukjent med multimeter og skrujern.

Grunnen til at jeg ville sette det bort er fordi det strengt tatt ikke var min amp, og jeg kjøper ikke utstyr blindt.

I tillegg så bor jeg i Stavanger (Sola faktisk) akkurat for tiden og det er stykke å dra til Levanger for å se på utstyret.

Så da fikk jeg arrangert at han som skulle selge kunne sette bort kabinettet, ampen og gitaren på ett serviceverksted på min bekostning forutsatt at ampen ellers er som forespeilt og at gitaren er ekte og uten lyter av betydning. Det er forøvrig denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28726944

Da kunne jeg sikret meg at utstyret er i god stand, og at det ikke er en falsk gitar (noe jeg ikke tror... hvem forfalsker en Gibson faded?)... til gjengjeld kunne han fått pengene sine innen få dager.

Salget gikk forøvrig ikke gjennom. Han ville ha betenkningstid og fikk til klokken 12:00 i dag... hørte ikke noe mer, så da må jeg vel bevege meg til 4Sound å bestille ett nytt kabinett i stedet.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så er jeg halvt dansk og har et snev av dysleksi også.. Runder snart 1000 poster her inne, og satser på en skriveleif i samtlig :-)

Med din kunnskap om elektronikk, så kan du vel si som andre i samme båt og ha rett likevel:

- "Jeg er dyselektriker"...

(Whoa... Det var off-topic, det... Da skifter vi tilbake til rørprat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... takker hemskt mye for svar... og litt krangling ^_^

Jo da... jeg kunne nok gjort det selv. Jeg er ikke helt ukjent med multimeter og skrujern.

Grunnen til at jeg ville sette det bort er fordi det strengt tatt ikke var min amp, og jeg kjøper ikke utstyr blindt.

I tillegg så bor jeg i Stavanger (Sola faktisk) akkurat for tiden og det er stykke å dra til Levanger for å se på utstyret.

Så da fikk jeg arrangert at han som skulle selge kunne sette bort kabinettet, ampen og gitaren på ett serviceverksted på min bekostning forutsatt at ampen ellers er som forespeilt og at gitaren er ekte og uten lyter av betydning. Det er forøvrig denne: http://www.finn.no/f...nnkode=28726944

Da kunne jeg sikret meg at utstyret er i god stand, og at det ikke er en falsk gitar (noe jeg ikke tror... hvem forfalsker en Gibson faded?)... til gjengjeld kunne han fått pengene sine innen få dager.

Salget gikk forøvrig ikke gjennom. Han ville ha betenkningstid og fikk til klokken 12:00 i dag... hørte ikke noe mer, så da må jeg vel bevege meg til 4Sound å bestille ett nytt kabinett i stedet.

Annonsen ser jo nå ut til å være slettet? Det syntes jeg jo er litt merkverdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det som var til salgs var:

Marshall 1960AV kabinett

Marshall Vintage Modern 2266 hode

Gibons Les Paul Standard Faded

Totalpris 12.000,-

Noen få tolexskader i kabinett og utgangsrørene måtte skiftes iflg. selger.

Det var jo rimelig ^_^

Menmen... har i allefall fått bestilt opp ett 1960AV kabinett... skal komme samtidig med AFD100'n så det blir gøy :D

Ser forøvrig at tråden ligger inn under "Effekter"... er det jeg som har bomma eller noen som har flyttet den hit?

Min mening var at den skulle ligge under "Forsterkere".

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.