Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på skifte av rør i Vintage Modern


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så ro ned temp'en litt, jeg skjønner jo at mr. Nero er keen på penger og råder deg fra det...

Jeg har ikke rådet noen fra å bytte rør/justere bias selv, men pirker borti en tøvete bemerkning om at 1600,- er blodpris for å få byttet 6 rør + justering/sjekk av en kyndig teknikker...

Et fullt retube kit fra Eurotubes til en Vintage Modern vil koste deg ca. 1100,- kroner levert hjem, en 500,- ekstra for sjekk/justering ser jeg vanskelig kan beskrives som blodpris... (priser her er ink.mva) Tro meg, her tjener butikken IKKE mye kroner...

Og jeg tror de fleste som kjenner meg her inne kan skrive under på at jeg ikke er veldig keen på penger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, nå sa jeg ikke at rørbytte var til en vintage modern? Ja jeg forstår jo at 10 rør koster mindre enn 100 rør...

Om det ble noe justering/check vet jeg ikke.. muligens de bare prøvde å unngå kostnader siden dette ble en garantisak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, nå sa jeg ikke at rørbytte var til en vintage modern? Ja jeg forstår jo at 10 rør koster mindre enn 100 rør...

Om det ble noe justering/check vet jeg ikke.. muligens de bare prøvde å unngå kostnader siden dette ble en garantisak..

Nei, men trådstarter nevner Vintage Modern.(6 rør for 50w)) Butikken dekker sjeldent en garantisak selv, det er det importør/distributør som gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, nå sa jeg ikke at rørbytte var til en vintage modern? Ja jeg forstår jo at 10 rør koster mindre enn 100 rør...

Om det ble noe justering/check vet jeg ikke.. muligens de bare prøvde å unngå kostnader siden dette ble en garantisak..

I og med at denne tråden handler om rørbytte til en Vintage Modern, er det vel greit å ta utgangspunkt i det? Man kan jo selvfølgelig skifte rørene selv og spare noen hundrelapper. Men man bør i grunnen vite sånn nogenlunde hva man holder på med ved justering av bias på utgangsrørene. Preamp-rør derimot kan man jo bare skifte ut selv, da det er plug and play.

Kjøper man rørene selv, kan man jo også spare noen kroner på det. På min JTM-45 klone kjører jeg utelukkende TAD premium selected. De er noe dyrere, men jeg mener de er verdt det. Ved fullt rørbytte (3x preamprør, 2x matchede KT66 og likeretterrør.) Koster meg rundt 1000-lappen hjem i postkassa. Amp-teknikkeren jeg bruker, pleier å ta en 5-600,- for bias-justeringen + at han også går over og sjekker at resten også er som det skal. Dyrt? Nei, jeg synes ikke det. Jeg kunne som sagt spart de 5-600,- og gjort det selv, men det hadde for det første krevd at jeg hadde utsyr for å gjøre det, i tillegg til inngående kunnskap om hvordan man gjør det, noe jeg ikke innehar.

Ved å bruke proff teknikker er jeg også rimelig trygg på at ampen låter så bra som den kan gjøre, og at ting er gjort riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke snakk om full setup og bygge hele ampen på nytt her, men jeg gir meg.. 1600 spenn her og 1600 spenn der, spiller det noen rolle? tydeligvis ikke.. laugh.gif

Mitt forslag var og fortsatt er at han kan gjøre det selv for en lærerik og kanskje litt morsom opplevelse i tillegg spare noen kroner..

sååå, back to work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke snakk om full setup og bygge hele ampen på nytt her, men jeg gir meg.. 1600 spenn her og 1600 spenn der, spiller det noen rolle? tydeligvis ikke.. laugh.gif

Mitt forslag var og fortsatt er at han kan gjøre det selv for en lærerik og kanskje litt morsom opplevelse i tillegg spare noen kroner..

sååå, back to work

Du kalte det blodpris, noe som vitner om at du mangler totalt bakkekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å komme med et feil utsagn her og der en gang i blant.. Foreslår av vi alle roer nervene våre litt for at ikke det skal bli noe mer ubehagelig for enkelte.. Er jo flott vær ute og greier.. Stikk ut og nyt sola :lol:

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å komme med et feil utsagn her og der en gang i blant.. Foreslår av vi alle roer nervene våre litt for at ikke det skal bli noe mer ubehagelig for enkelte.. Er jo flott vær ute og greier.. Stikk ut og nyt sola :lol:

Helt enig, med litt godhjerta erting (det er ment slik fra min side) må vi alle tåle..

Men, i all rettferdighetens navn skal andr3as ha rett i at at langt flere burde lære seg litt mer om sine amper. Bias er et ord alle med en røramp snakker om, men få vet vel knapt hva det er snakk om.. Eller hvorfor den skal justeres, eller om det egentlig er så nøye om hvor nøyaktig den er justert..

Så, ut i regnet og god helg til alle mann.. øh, og damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, med litt godhjerta erting (det er ment slik fra min side) må vi alle tåle..

Men, i all rettferdighetens navn skal andr3as ha rett i at at langt flere burde lære seg litt mer om sine amper. Bias er et ord alle med en røramp snakker om, men få vet vel knapt hva det er snakk om.. Eller hvorfor den skal justeres, eller om det egentlig er så nøye om hvor nøyaktig den er justert..

Så, ut i regnet og god helg til alle mann.. øh, og damer...

Kanskje noen skulle lage "Den store norske biasguiden!" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.