Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om routing (themuthin??)


EivindS

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å funderer litt over hvordan jeg skal route gitar"riggen" min.

Kjører gitaren inn i en Vox tonelab SE, inn i mikseren. På effect send/return har jeg koblet opp min fantastiske lexicon mpx500, slik at jeg kan justere nivået på lexiconen pr kanal på mikseren.

Så har jeg også et JCM800 1960A kabinett, som jeg skal ta i bruk så fort jeg finner meg en skikkelig feit rørtopp til en god pris.

Når jeg da skal bruke tonelaben, lexiconen, toppen og kabinettet, utenom mikseren, og sett at toppen ikke har efx send return, eller at den har, men uten potmeter, slik man kan justere nivået.

Hvordan ville dere da koblet dette?

Har jo efx send/return på vox'n, men da også uten å kunne stille nivået.

Jeg liker å ha decayet på lexiconen stillt på maaasse, også heller justere ned nivået på aux'n på mikseren. Så får man mer kompakt feit klang.

Så aaalså *bable i vei*... hva er beste mulige måte å koble dette opp på ?

Hvis jeg kobler alt i serie, gitar -> tonelab -> lexicon -> topp -> , så må jeg jo stille nivået på klangen på lexiconen, og det er det jeg vil unngå. Er det mulig og få laget en enkel boks med en knott på, som jeg kobler inn, på return på lexiconen, slik at jeg kan stille nivået der??..

Hvis jeg f.eks kjører vox'n og lexiconen inn i mikseren, og kjører main out2 (alt 3-4), ut til toppen.. roter mikseren da til rør lyden?.. siden det er rør i både preamp og effektdel.

lalalal.. *snakke ferdig*. God helg fra min side :)

Synspunkter ønskes. :-) På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg for vane å like rackstæsj, da... :)

Det er jo en fin ting.. for jeg er tidligere vandt med gitar -> enellerannen delay pedal -> dist pedal -> osv -> sov -> amp ... ferdig.

men nå når jeg skal slenge inn dette her, så har jeg liksom tusen muligheter og koble på.. Kommer til å kjøpe flere racksaker etterhvert, som skal inn i riggen. Men først prioriterer jeg en god topp.. Fikk et tilbud på en Rivera S120, og den virker jo veldig aktuell. Har nok av effekt sløyfer, og alt av hva jeg trenger..

Noen erfaring med lyden i denne?..

Spiller hovedsaklig blues (alså jeg bruker tonelaben til å simulere AC15/30 osv), og skal ha en litt skitten varm blues tone med god feit klang. :)

Men jeg vil også ha muligheten til å kunne spille med litt mer vreng, ikke metal, men rocka vreng, samtidig som en helt clean varm tone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du en JCM2000TSL, for der kan du nemlig justere nivået på sløyfa, samt at du kan skru den av og på fra fotbrettet. I tillegg har du to sløyfer, hvis du vil ha det ene på ene kanalen og noe annet på de to andre.Og som om ikke det var nok, så kan du via et potmeter velge om du vil kjøre de to sløyfene i serie eller parallell. Med på kjøpet får du selvsagt en uhyre anvendelig amp med tre kanaler, separat EQ for alle kanalene, og den spiller skjorta av det meste innen kickass blues og rocknroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.