Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frifond utbetaling


kis32

Anbefalte innlegg

Her FÅR folk penger av staten for å bruke på musikkutstyr/plate/turne e.l. så klager man over at det tar for lang tid før pengene kommer? Makan! Jeg hørte i mine yngre dager at vi fikk sydd puter under armene våre, men jeg vet nå sannelig ikke....

Greit nok det, men når dem lover penger og alikevell ser man aldri noe til dem så blir man skeptisk til hvor mye man kan stole på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det, men når dem lover penger og alikevell ser man aldri noe til dem så blir man skeptisk til hvor mye man kan stole på dem...

Stole på dem? Har du fått innvilget en søknad om statlig støtte til noe, så er det klart du får det! De som innvilger har jo dette som jobb, og du tror da vel ikke at de sitter og sender ut beskjeder om at søknader er innvilget og samtidig ler seg skakke fordi de ikke har tenkt å utbetale støtten?

Jeg er selvfølgelig med på at det kan forekomme at saker kan bli glemt/"borte i systemet" e.l. Men hvis man synes det har tatt veldig langt tid uten at man har fått støtten man er lovet, er det jo ikke verre enn å ta en høflig telefon til Frifond og spørre når støtten forventes å komme, i stedet for å syte og bære seg på et internett-forum. Beklager at jeg framstår som litt kvass her, men jeg blir ærlig talt litt småprovosert av slike holdninger, så får heller dere som er litt yngre, oppfatte det som litt gammelmannslig og baktungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pengene mottatt, og tråden her kan stenges siden den kun kommer til å spore av til krangel om gratis penger. Tror noen oppfattet meg litt feil. Jeg klager ikke over treg overføring av gratis penger, men lurte heller på når jeg kunne forvente å ha dem i forhold til bestillinger jeg kunne ha veldig bruk for i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pengene mottatt, og tråden her kan stenges siden den kun kommer til å spore av til krangel om gratis penger. Tror noen oppfattet meg litt feil. Jeg klager ikke over treg overføring av gratis penger, men lurte heller på når jeg kunne forvente å ha dem i forhold til bestillinger jeg kunne ha veldig bruk for i nær fremtid.

Bare for å ha det på det rene, så var ikke min kritikk rettet mot deg, da du som du sier selv bare lurte på om noen hadde erfaring med hvor lang tid overføringen tar, fra man har fått innvilget støtte.

Og at du faktisk får støtte, synes jeg er helt glimrende! Leve velferdsstaten! :)

Lar tråden stå åpen da jeg ikke ser at det er noen grunn for å stenge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fin debatt detta her. Syntes det er kipt for oss (hvem som helst) som sliter lange dager på jobben for å tjene penger til studiotid, utstyr osv at en nærmest hiver penger etter folk, men

Er jo en sykt fin ordning for mange da. bruk det fornuftig.

Er det noen form for oppfølging til pengene som blir delt ut?

Bevis på fornuftig bruk av penger fra frifond burde vært et must syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin debatt detta her. Syntes det er kipt for oss (hvem som helst) som sliter lange dager på jobben for å tjene penger til studiotid, utstyr osv at en nærmest hiver penger etter folk, men

Er jo en sykt fin ordning for mange da. bruk det fornuftig.

Er det noen form for oppfølging til pengene som blir delt ut?

Bevis på fornuftig bruk av penger fra frifond burde vært et must syntes jeg.

Kvittering på utstyret og en rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.