Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickuper til Tele


Aphelion

Anbefalte innlegg

Leker med tanken på å bygge meg en Warmoth-Tele, med Tele-singlecoil i bridge og humbucker i neck. Har foreløpig ikke tenkt noe på hva slags pickuper jeg skal ha i denne, men jeg vil ihvertfall ha noe litt hot i bridge - men det skal låte Tele :) Noen som har forslag til en god kombinasjon? Gjerne en humbucker med mulighet for coilsplit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bridge eller neck? Vil som sagt ha noe mer Tele-ish (singlecoil) i bridge, og i neck skal jeg ha en fullstørrelse bucker... Fikk aldri fot for de derre singlesize-buckerne :)

Hvis du skal ha en hot bridge så forsvinner tele-crispen uansett. Har en tele med SD Broadcaster som låter veldig klassisk, men hot er den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og leker litt med samme tanken med min Baja Tele. Tenker å "Keefe" den opp med en humbucker i neck. Har lurt litt på GFS, kanskje i og med at looks er det viktigste her! :P Når det gjelder bru pickup har jeg nå en am. std Fender pickup og den fungerer meget bra i Bajaen, men kanskje ikke så hot som du ønsker. Derimot pickupen jeg flyttet fra Bajaen til am.std. som er en CS broadcaster bridge var bra i Baja'en, men enda bedre i am.std. Vet ikke om de selger disse i løssalg, men de er noe hottere enn std. pu'en. Det snedige her er at jeg syntes Baja'en var en tanke bright og am std en tanke mørk, så jeg tenkte: Kanskje bare bytte pu'er og elektronikk dem i mellom? Gjorde det og resultatet forbløffet ørlitte grann. For meg viser det at treverk i kropp og hals har mer innvirkning på lyden enn mange (meg inkludert) er klar over.

Nok om det.... Anbefalinger til en billig humbucker med krom cover til en rimelig penge, nå som jeg først har hi-jacket tråden såpass? :P Kanskje noen til og med har en liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok om det.... Anbefalinger til en billig humbucker med krom cover til en rimelig penge, nå som jeg først har hi-jacket tråden såpass? :P Kanskje noen til og med har en liggende?

Har en GFS humbucker m/ chrome cover som du kan ("Fat Paf" elns).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.