Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til en nybegynner


pauls1

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på leit etter en forsterker som fungerer bra på lavt volum i stua og sammen med andre i et øvingslokale. Har lest tråden om forsterkeranbefalinger men blir ikke klokere. Det noen mener er bra synes andre er dritt.

Derfor tar jeg mot til meg og legger ut min første post i forumet.

Jeg er en aldrende nybegynner og sitter mest hjemme i stua og øver skalaer, enkle sanger og soloer. Har et par kompiser som spiller gitar og bass og kommer også til å spille litt med dem på øvingslokalet.

Når det gjelder musikksjanger blir det mest country / rock, men prøver meg også på rock som AC/DC, Gn’R, Metallica osv…

Det jeg ser etter er forsterker som fungerer bra til dette i prisklasse opp til 2000 – 2500.

Har sett meg ut noen forsterkere som kan være aktuelle:

Roland Cube- 40XL og 80XL

Line 6 Spider IV 30 og 75

Laney Prism P65

Peavey Vypyr 30

Kan muligens få en lite brukt Marshall MG50 FX i samme prisklassen.

Er noen av dem her ok til mitt bruk ? Kan 30 watt bli litt puslete i et lokale med andre ? Eller er det noen som kan anbefale noe annet i samme prisklasse ?

Gitaren min er en Hagstrøm Ultra Swede om det har noe å si.

Håper på noen gode anbefalinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg kan ihvertfall anbefale deg Vox VT-serien. De ligger vel i ca samme prisklasse som de du linker til.

30W er ok til bandøving, men jeg ville gått for minst 50W selv.. Men gå heller etter lydpreferanser, fremfor styrken. Har selv brukt 15w på bandøving et par ganger og det funka OK.

Til din stil kan det også være verdt å sjekke ut små røramper ala BlackHeart, Epiphone Valve og andre små rørforsterkere. Så lenge du har en god grunnlyd og crunch, så har du et godt utgangspunkt for å spilel mye klassisk rock, blues og annen musikk i den sjangeren.