Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney RB2 ... eller seriøse alternativer?


sarge

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg en billig bassforsterker, og lurer på om Laney RB2 er et bra produkt til prisen?

Er litt usikker, for selv om Laney lager mange bra forsterkere, så ser jeg også at de rimeligste modellene inngår i billigpakker med no-name instrumenter. Da blir man jo litt skeptisk...

EDIT: Endret emnet litt, siden også andre merker dukker opp i tråden.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Troll. Har sett Hartke-merket blant de rimeligere basscomboene, men kjenner ikke til dette merket fra før. Er det seriøse produkter med god lyd og som er til å stole på?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bass, kommer du godt utav det med en transistoramp. "Sterilt" kan være bare bra i bass-sammenheng, da ren lyd og punch er det man ofte er ute etter. Litt annerledes enn på gitar hvor man gjerne vil ha røramp for mer harmonier i tonen. Men tenk også på at hvis du skal spille med et band, så kreves mer guffe enn til gitar. 30W kan være nok i massevis for en gitarist i bandsammenheng, men bass jobber i andre frekvenser, det skal flyttes endel luft og lyden/tonen er også en annen. Blir fort noen hundre watt i en bassamp til sammenlikning. Til øving hjemme, er det en annen sak. Da er en 30W Cube nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Hartke så har jeg ikke prøvd selv, men de har vel aluminiumskoner i en del av elementene sine, og dette har jeg inntrykk av at er en litt elsk/hat-greie, så ville prøvd før du kjøper om det er snakk om noe slikt.

Ellers er jeg som nevnt andre steder godt fornøyd med Roland Cube til bass, men jeg synes jo forsåvidt at gitarforsterkerne også låter ganske ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir en Cube 30 Bass på meg. :)

Tror jeg fikk en god pris, selv om jeg måtte høyere enn jeg egentlig hadde satt som budsjett på anskaffelse av bassforsterker (og ja, jeg hadde satt et latterlig lavt beløp, men jeg er familiefar og har nok av annet å bruke penger på som har høyere prioritet).

Takk til basstom for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

np :) håper du blir fornøyd med den da. Uansett er det ikke masse spenn det er snakk om, og etter hvert kan du investere i f.eks en slik TC combo som mytola og thunder skryter så fælt av, eller noe Eden eller EBS ting. Frem til da er iallefall en Cube greit nok til litt øving hjemme, bruker en sånn selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.