Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp + kabinett


LarsOJ

Anbefalte innlegg

De er alle ganske like egentlig, RH450 classic har de bare fjernet de "fancy" delene, som muligheter for å lagre tone og Tuner. Jeg egentlig bare prøvd BG500 ampen, som jeg tror er BH500 med 2x10 i combo format, Det er en dødlig god forsterker, men skal jeg kjøpe Rigg, så hadde jeg gått for RH450 Classic ampen og 4x10 kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg vil anbefale at du også sjekker ut ett ganske ukjent merke som heter Orange.

Jeg har denne toppen: http://www.orangeamps.com/terror-bass-500/ og dette kabinettet http://www.talkbass.com/forum/f15/specifications-orange-1x15-cabinet-411080/.

Jeg er stålende fornøyd med lyden og trøkke jeg får fra disse to å kommer nok til å ha dette lenge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sjefstufs anbefaler jeg også TC, Markbass og EBS. Jeg hadde markbass f1 toppen i combo med TC 2x10 og 2x12 kabinetter før. Låt kjempe bra med lyd fra topp til tå. Og de er ganske lette. Nå spiller jeg på en EBS hd350 topp med matchene 2x10 kabinett. Låter enda bedre vil jeg si! :) Og 4sound har mange av dems amper som kan prøves i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tidligere en MarkBass LM3 med et 4x10 før jeg byttet til en custom MoMark 500 med litt forskjellige godsaker (rør-preamp etc) og et gammelt Sunn 2x15 kabinett. Det knuste alt du kunne tenke deg.. Angrer nå på at jeg solgte MarkBassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så synes jeg MarkBass låter daft, men det begynner å bli noen år siden jeg testet noe av de sist (av nettopp den grunnen) men nå er jeg ett noe spesielt tilfelle av en bassist som er veldig glad i min del av diskant og aggresiv tone.. Skal jeg anbefale en, så må det bli Aguilar ToneHammer, de låter fett, er billige og kan gjøre mye forskjellig, den var bare ikke helt for meg.. Synes de minner veldig mye om et leketøy i størrelsen og byggemateriale, Jeg føler meg mye tryggere med den litt tyngre og mer solidbygde Orange Terror Bass 500 ampen jeg fikk i dag (Men har desverre ikke fått testet skikkelig enda, får se hvor fyllesyk jeg er på Søndag :P)

TC Electronic er og fett om du bruker pedaler og slikt, Jeg ble aldri helt venner med Pre-ampen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC, Markbass og Ampeg er knall! Hartke også forsåvidt. Har en Ampeg PF-500 med PF-210 kab nå, god trøkk i det, men det beste er jo ampeg tonen og hele oppsettet med portaflex konseptet! Men skal du ha litt større spillejobber ville jeg hatt litt flere elementer..

Har også hatt en TC BH500 topp. Var sinnsykt bra lyd i den og mye trøkk! Hadde en gig her i Bodø med den og et Ampeg SVT-210HLF kab. Var bra trøkk i den riggen for å si det sånn! Bare synd den var så stor, vanskelig å dra med seg på spillejobber..

Spilte også på en festival i finnmark hvor vi brukte husets amp, en Markbass SD800 og et Markbass 410 kab. Var helt ok det :D

EDIT:

Ser nå at du har bestemt deg..

Endret av HenrikF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.