Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp + kabinett


LarsOJ

Anbefalte innlegg

Er for tiden på leting etter ny topp og kab. Har kikket på litt forskjellig. Gallien-krueger, hartke og markbass virker som veldig bra utstyr. Har hittil bare hatt en ampeg combo, men tenker nå det er på tide med noe større.

Spiller for det meste metall (prog). Budsjett på maks 15k.

Tar veldig gjerne i mot tips og erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ihuga fan av Carvin selv, men det må nok importeres selv da det ikke finnes importør på dem i Norge.

Brukte en Gallien-Kruegertopp på siste turnéen, funket fjell det, men mistenker at kabinetter fra Trace Elliot skal ha litt av æren for det :P

Har også prøvd Laney, det var greit nok det, ihvertfall de rimeligere seriene, de dyrere seriene har jeg ikke prøvd. Ashdown bør du styre unna, makan til bædi-lyd skal du lete lenge etter :D

Ellers kommer både Mytola og TF til å anbefale TC Electronic. Selv har jeg aldri prøvd bassutstyret deres, men erfaringer med andre produkter fra TC tilsier at de lager veldig bra utstyr til en fornuftig pris.

Selv liker jeg også de litt eldre Ampegene, men de er svindyre :S

Hvor stort tenker du? du får til ganske bra rigg for 15k, ihvertfall hvis du kjøper brukt, eller får knarka til deg et godt tilbud no sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ashdown låter bra jeg. De billige synes jeg hvertfall låter ganske ålreit ift hvor lite de koster, men det kan godt hende at de dyrere ikke er verdt pengene de koster.

Ellers spilte jeg på festival i helga der det sto en Gallien Krueger combo på scena, og basslyden banda som spilte på den hadde var knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og å tvile litt på Ashdown. Har et Ashdown 4x10" kabinett (ABM tror jeg) jeg bruker sammen med Orange AD200B. Klarer ikke å få skikkelig lyd. Døll og "kjedelig" lyd som ikke klarer å skjære i gjennom. Toppen funker bedre sammen med den nesten 40 år gamle fendersøyla. Mulig det bare er meg, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke GK så veldig godt. Jeg synes EQ'en er lite intuitiv og digger heller ikke lyden, men det er nok subjektivt. Har TC selv og spiller en del på Markbass, liker begge deler mye bedre. Vil som vanlig si prøv før du kjøper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil virkelig anbefale deg å prøve TC, Markbass og EBS. Alle tre er veldig gode, men har litt forskjellige karakteristikker., så dette er noe man må prøve seg frem til, smak og behag. Selv har jeg TC og er grisefornøyd. Veldig allsidig og får akkurat min tone sammen med G&L'en min og GT-10B'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest så mye bra om TC at jeg tror jeg må teste en sånn. Eneste problemet er at det ikke er noen i nærområdet som har TC inne. Noen som vet hvor man kan få testet?

http://www.speakon.no/nor/Instrumentforsterkere/TC-Electronic

Fant en del på den sida der. Noen som har no tips til hvilken amp. Tenker at det holder med en 500 watt amp og ett 4x10 kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en del TC på 4Sound i kongens gate i Oslo. Mener de hadde en RH450 og et par kabinetter, 2x12" hvertfall. De har også de rimeligere comboene der, BG500'ene (Jeg har en sånn selv) som er helt sinnsykt mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører Markbassmenigheten, kjøpte meg en Little Mark 3 og et Markbass 4x10 kabinett for cirka 6 mnd siden. Det spiller utrolig godt, synes jeg, og gir så pass mye trøkk at jeg ikke har savnet større/flere elementer. Fant begge delene brukt i god stand, betalte til sammen 12.000 for begge deler. Så jeg gir tommelen opp for Markbass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ligger en Markbass på finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28215007

og et 4x10 kabinett:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28214805

Hva tror dere? Har spilt litt på en markbass 250 og digget lyden i denne, regner med at ikke littlemark II er noe dårligere. Syns ikke dette var så gal pris til å være Markbass.

Endret av LarsOJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markbass-ampene synes jeg kan låte veldig bra, men kabinettene er jeg ikke begeistret over. Prøvde en LM3 på et Epifani 1x12"-cab for en stund siden, og det låt utrolig bra det altså. Klart, noen liker kabinettene til Markbass også. Det handler jo om smak og behag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.