Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Låse floyd rose


Teammella

Anbefalte innlegg

Hmm, kan du skrive en litt detaljert beskrivelse av hvordan du gjorde dette? Fikk et umiddelbart hat-forhold til min Floyd Rose etter 20 sek, og slik vil det alltid bli!

Sure. Ta vekslepenger, sett sammen til en rull som passer perfekt inn på baksiden, slik at tremoloen verken beveger seg fremover eller bakover. Jeg hadde vel to ruller på baksiden, og to ruller på forsiden, én på hver side, slik at det ble stabilt. Funket fjell, tremoloen beveget seg ikke i det hele tatt, og var som Gluke sier, mye fastere enn det en vanlig TOM-bru er. Dritbehagelig å spille på. Kosta vel totalt 20 kroner, pluss teip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri låst en Floyd Rose, men jeg gjorde det for en kompis en gang, og da brukte jeg samme prinsipp som Død, men istedenfor å bruke småpenger lagde jeg det av plastrør. Sånne som elektrikere bruker : vp-ror-kabelskyddsror.jpg

Tja, ikke dumt. Har et sånt liggende faktisk. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen norske forhandlere som fører låse-dingser for Floyd Rose?

Pratet med en på chatten her i går som visste om et sted hvor de selger tremol-no, men fikk aldri spurt om hvilken butikk dette var.

GE Musikk har Tremol-No, dvs at i praksis alle gitarsjapper i landet bør kunne bestille den.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.