Gå til innhold
GunnarpåMo

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53

Anbefalte innlegg

Prototype#1 er nå tilbake på fabrikken i Kina med HSS og to-punkts tremolo fra Guitarfetish montert.

Vi ber om å få den laget slik den er nå, men med de ekstra forandringene Castor nevner.

Så må vi bare håpe at Prototype#2 blir produsert litt fortere enn den første.

Dette prosjektet er spennende, og jeg vurderer å hive meg på når den tid kommer. Har noen i komiteen en bingolotto ullen magefølelse mht når milepæler videre kan komme til å inntreffe? Muligens ufint å spørre om siden dette vel i stor grad dikteres av produksjons-slot'er, tidsregningen og virkelighetsoppfatningen på den andre siden av jordkloden - og den er forståelig nok ikke akkurat slik som på våre lengde og breddegrader.

Tråden er såpass lang at jeg har knasket meg gjennom etappevis, og som et middels representativt medlem av kortidsminneforeningen går kronologi og detaljer i diskusjonen litt i surr, så det er ikke helt klart for meg hvilke spec man så langt har landet på. Planlegger dere å poste en oppsummert oversikt over spec'en slik den p.t. ser ut til å bli, sånn mens vi venter på proto#2 i retur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, når det nærmer seg litt mer har vi tenkt å lage en oppsummeringstråd slik at det blir enklere å få oversikt over specs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gleder meg også, og har tenkt det mange ganger det siste året hvor jeg har vært med i div. husband i forbindelse med forskjellige show.

Audun skal ut døra på øving, og lurer på hvilken gitar han skal ha med seg som dekker mest mulig: "Hmmm, nå hadde det vært veldig kjekt og hatt GN-gitaren..." :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kanskje vi alle kan kjøpe den i 2015? :D

(det var jo til og med prat på at det var julegavetips i 2011 :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje det er postet et annet sted på forumet, men kort-

- Dette tar tid. En grunn er at man må til Kina for å få overlevert beskjed om hvordan det skal være. Tegninger og slikt på epost nytter ikke. Da blir det aldri slik man ber om.

Selv om forumet råder over enorme økonomiske ressurser, er det grenser hvor ofte vi har tid til å fly til Kina. Kjedelig er det også, tar mange timer.

- Uten at jeg skal gå inn på det i detalj, er det sykdom inne i bildet. Derfor kan dette ta enda lenger tid enn det vi hadde håpet på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det vært en "bestillingsrunde" på denne, eller blir det gjort når gitaren er ferdig? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det vært en "bestillingsrunde" på denne, eller blir det gjort når gitaren er ferdig? :P

Ingen bestillingsrunde enda. Vi venter som sagt på prototype nr.2, og som Castor sier tar dette enda lenger tid enn tenkt pga. sykdom bla.a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan dere ikke slippe litt news da? Hva er besluttet endret? Endelig fargevalg, fargematchet headstock? Anything? Nothing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt Wilkinson som gjelder når det er snakk om pickuper eller? Har en Gaskell Firebird på lån, med Wilkinson humbuckere. Brukte den på øving i dag, og de pickupene låter intet mindre enn horribelt! Epi stockpickups er brighte, snappy og definerte i forhold til dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det ikke stikkes under en stol at det er Gunnar På Mo som er herre over dette. Det synes jeg han fortsatt skal få lov til å være, det er hans "baby" i første rekke, han som skal æres og hylles og så videre. Vi andre er bare "bisittere". Derfor synes jeg kanskje det er opp til han å røpe flere detaljer. Vi andre i gruppen vet littegranne mer, ja, men ikke stort. Jeg kan røpe så mye at jeg vet at fargen blir skiftet ut. De eneste som likte den blåfargen, var nok de som ikke har sett den "live". Den var ikke bra.

Det er vel valgt en farge som er så enkel og grei at "alle" kan godta den, uten at den er så spennende. Skulle vi bestille opp enda fler prototyper i forskjellig farge, ville det jo ta enda lenger tid.

Slik sett får det være opp til GPM når han ønsker å fortelle alle detaljer. Dette er er faktisk i prosess fortsatt, og deter ikke sikkert han har oversikt enda selv, for det jeg vet.

Aph- merket på pickups vet jeg ikke, men det er meddelt et ønske om oppgraderte pickups i forhold til prototype 1. Nå har vi vel valgt å prioritere andre ting, som halsjobb, men det er vel få som er uenige i at det er greit at gitaren kommer med kurante pickups. De som satt i prototypen, funket greit nok, men ikke mer, så vi har bedt om bedre saker. Når det er sagt,har ikke pickups pri en, da det er noe mange vil skifte ut uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dette høres bra ut!

Planen er fremdels å brøle ut når det skjer noe? Var snakk om massemail en gang mener jeg..?

Er ikke her inne så ofte lenger og vil nødig gå glipp av muligheten.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.