Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Strat kropp som er routet for HSH i 3-4 fargevarianter. Sort for de uten smak :D 2tone sunburst og hvit/kremgul. Kropp i lett ask, eller or. Skal det gjøre rimelig er agathis et godt alternativ i Asia.

Hals - Fender 60's stil, 12" rett radius (compound radius er noe drit hvis halsen ikke er rett nok, eller frettet skikkelig) slim c profil (som Fender USA Std) med rosewood eller ebony gripebrett. 42mm nut-bredde. 22 bånd, 6150 frets, høydejusterte og låsbare stemmeskruer. Moderne strengetre. Dobbeltvirkende truss-rod fra Gotoh. Heller tynn satinlakk fremfor tykk poly som er standard på mye halser produsert i asia for tiden.

Fast bro, fra f.eks Schaller (justerbar strenge spacing osv) Gjør det utrolig mye enklere å gjøre gitarene spillbare, selv med toleranse-avvik osv.

Gotoh halsplate, schaller straplocks e.l.

Alle viktige specs må være som på Fender USA deler. Altså plekterbrett, hals-lomme osv

Så kan alle som vil ha gitaren kjøpe sine egne plekterbrett, knotter, pickups, brytere, potensiometer, pickup-cover osv ELLER et ferdig samlet plekterbrett med elektronikk. Da blir det hele litt festligere, man slipper å betale for ting to ganger og man får en mulighet til å gjøre sin gitar unik, samt få den til å låte som man vil.

Hmm, merkelig hvor mye jeg mente om dette gitt :D

Poenget mitt er vel at et kompromiss er tingen. Samt å forsøke å sikre seg mot de mest opplagte problemene kjøperne og bestilleren vil møte på underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo, men det de fleste forbinder med ordet superstrat er en strat med humbucker i bridge (minst), og Floyd... :D

Tror ikke superstrat er en offisiell betegnelse, og dermed er det vel heller ingen offisiell definisjon, men jeg har alltid tenkt at det er fasongen og estetikken som er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstrat var vel et begrep som gjerne ble assosiert med Jackson/Charvel/Kramer o.l på 80-tallet.

Felles for de fleste var gjerne humbucker i bridge og floyd.

Synes for øvrig Greener traff spikern på hodet, men jeg vil gjerne ha gripebrett i lønn tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, så er nesten alt feil på speccen til Greener. :D

I forhold til hva du selv har nevnt i denne tråden, virker vel alt nesten riktig egentlig, men jeg skal jo ikke påberope meg å vite hva du egentlig mener jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en veldig god idé.

Nå er jeg vel den eneste på forumet som har forsøkt å dra i gang en gjenstand for salg her på forumet. Erfaringer etter tilblivelsen av gitarNorgetskjorten:

- Veldig mange mener noe om skjorten, og vil gjerne diskutere så fillene fyker.

- Veldig kjøper tskjorten, selv om det er snakk om en kvalitets- tskjorte det er enkelt å bestille.

Det er veldig trist at jeg mener dette, men en slik forumgitar kan man rett og slett glemme å få solgt noe særlig av, og i hvert fall hvis man skal ha igjen en liten fortjeneste på arbeidet man legger ned.

Som en start kan man vel undersøke litt hvis man har kontakter, og be om forhåndsbetaling for gitarene, og selvsagt betale tilbake når det ikke blir noe av.

Og nok en gang, beklager min pessimistiske realisme. Jeg skulle ønske at dette ble en kjempesuksess.

Til slutt- drit i å diskutere definisjonen på superstrat i tråden. Det er offtopic så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det kan faktisk bli noe av, men Castor sier så er det kanskje greit å få inn noen bestillinger med forhåndsbetaling på deler av summen.

Siden det ikke er noen som skal tjene penger på dette så kan det faktisk bli en meget rimelig gitar som har høy kvalitet i forhold til pris.

Kanskje skal det være en blanding av en prisgunstig nybegynnergitar og en gitar som også kan brukes av viderkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes idéen om en strat der man kan velge config selv er god. Om den routes universalt holder det med én type kropp og dermed lavere kostnader. Om det i tillegg er kvalitetsdeler på den, jeg tenker hardware, bør det være en smal sak å få solgt denne. Jeg vil ha en hvertfall! Feteste GN-strat-konkurranse-tråd er vel en framtidig tusensider kan jeg se for meg. Når det gjelder hvor kroppen kommer fra er det ikke viktig for meg, bare halsen passer godt og er justérbar :) Min mening er at den bør selges uten plekterbrett og elektronikk, da det finnes så mange varianter at det blir vanskelig å dekke ønskene til mange. Jeg sverger bl.a til BK, noen vil ha Fralins og for ikke å snakke om de ufattelige custom-mulighetene som finnes av plekterbrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener sjefen er riktige spesifikasjoner? Alle blir neppe enige, selv med et alternativ som Greener foreslår. Kan jo legge opp X antall avstemminger med de viktigste detaljene, og deretter sette de sammen til en gitar. Ikke alle bryr seg stort om gitaren har HSH eller HSS, men mange kan mene mye om det er 22 eller 24 bånd.

Mye jobb, men sikkert gjennomførbart. Selv har jeg nesten bare slike delegitarer, så den eneste forskjellen for min del vil være at den har en relasjon til GitarNorge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.