Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Woodo gitarer fra sverige?


Fluehode

Anbefalte innlegg

På noen utenlandske forum sies det at de er laget i østen, men har ikke funnet noe konkret.. Det sies at de lages i østen, men at de justeres og testes i sverige før de selges.

Ser i allefall meget bra ut, og om håndtverket er bra bør det jo i grunnen være bra gitarer. Hardware og pickups er jo fra kjente merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om treverket er bra og alt er bra skrudd sammen og alt av elektronikk og hardware er av kjente merker burde det vel i grunnen være et godt kjøp?

Det kan det være, og det er mange eksempler på at det kan være gode gitarer selv om grunnarbeidet er laget i Kina.

Poenget mitt er bare at det er lett å bestille egne gitarmerker fra Kina, og at merkenavnet som regel ikke har så mye med kvaliteten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som klarer å gjette hva det ca. koster å få bygd en god Stratocasterkopi av eget merke i en annerkjent kinesisk fabrikk?

Avhenger nok litt på volumet av gitarer, men vill gjetting er noe rundt 350,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er produsert i Sør-Korea, og utstyrt med Kent Armstrong pikcups og Wilkinson tunere.

Prøvde en tele-variant i en butikk, og uten at jeg fikk sammenliknet den direkte opp mot andre gitarer så er min erfaring at det absolutt er en god gitar ift pris. Hvordan den er ift andre budsjett-telecastere som Squier VM/CV eller Baja/Classic Player skal jeg ikke uttale meg om. Skal til Sverige i sommerferien og har veldig lyst å plukke med meg en slik en om økonomien tillater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er bare at det er lett å bestille egne gitarmerker fra Kina

Da burde det jo være på sin plass, nå som det først trykkes opp egne GitarNorge t-skjorter, at det også kommer en egen serie med GitarNorge-gitarer? :blink:

Helt sikkert ålreite gitarer, disse Woodo-gitarene, men ikke noe særlig mer enn det. Sikkert på linje med en Kina-Hamer/Epiphone/Aria/Agile etc, men taper nok så det ljomer når det kommer til "second hand value". Jada, her synser vi i vei...

Tele-modellen syns jeg ser mistenkelig lik ut som Focus-modellene som nå nedlagte gitarhandel.com førte. Disse husker jeg ble annonsert som tsjekkisk-lagde, men tipper vel at disse også var laget i østen for så å bli shippet til og justert i tsjekkia.

Når vi først er inne på dette med gitarer som lages ett sted og shippes videre til et annet sted for setup og justering.... Dean hadde jo en serie med gitarer som visst nok skulle være laget i tsjekkia (european custom eller noe, jeg hadde V-varianten, veldig bra sak). Noen som vet om disse faktisk ble laget i tsjekkia, eller om dette bare var en gimmick for å kunne skilte med noe ekstra? ..., og hva med de tsjekkiske Epi Les Pauls? Produsert og justert og i tsjekkia, eller produsert i kina og satt opp i tsjekkia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er produsert i Sør-Korea, og utstyrt med Kent Armstrong pikcups og Wilkinson tunere.

Prøvde en tele-variant i en butikk, og uten at jeg fikk sammenliknet den direkte opp mot andre gitarer så er min erfaring at det absolutt er en god gitar ift pris. Hvordan den er ift andre budsjett-telecastere som Squier VM/CV eller Baja/Classic Player skal jeg ikke uttale meg om. Skal til Sverige i sommerferien og har veldig lyst å plukke med meg en slik en om økonomien tillater det!

Du får gi lyd om du kjøper da! Jeg syns hvertfall de ser bra ut rent utseendemessig og syns prisen også ser grei ut, men man får vel sikkert mer på bruktmarkedet uansett når det gjelder gitarkjøp. Kanskje man kan få plukka de opp brukt fra sverige for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.