Web Analytics
Jump to content

Sitter fast og er en smule demotivert...

Cookiez

Recommended Posts

Jeg har spilt i noen år nå og føler utviklingen min har gått ganske greit.

Men nå i det siste har det plutselig satt seg fast. Jeg har ikke peiling på hva jeg kan spille på, sitter bare og klimprer på

de samme gamle sangene jeg har spilt tusen ganger før. Har derfor ganske lyst til å komme meg opp fra den gropa og lære noe nytt.

Både nye sanger og nye teknikker. Jeg merker jeg ikke får helt til mye av det som har med å spille soloer å gjøre. Er det noen som

har gode tips til å bli bedre til dette? evt. noen lette soloer å starte med.

Sitter fortsatt og spiller gitar noen timer daglig, men føler det ikke hjelper og blir bare enda litt mer demotivert av det!

Hjelp!!

Hva slags musikk spiller du?

Hvis du sitter fast på noe, så er det ofte greit å gå ned et lite nivå mtp hastighet og vanskelighetsgrad og heller fokusere og utvikle seg derfra. Det lille kan gjøre at du igjen begynner å mestre disse tingene du sliter med nå :)

GNR, Metallica, Pink FLoyd og mange andre har flotte, men enkle soloer du kan lære deg.

Se tråden "Motivasjon" litt lenger ned på El-gitar-forumet her så er det mye bra tips i den.

Hovedessensen er vel; Gjør noe nytt. Finn deg et band, gå på konserter, utforsk andre stilarter og nye artister. Få litt variasjon. Kanskje plukke opp en akkustisk gitar og se om du kan få til noe morsomt med den?