Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Custom 24


Misfit

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nylig fått et tilbud på en brukt PRS Custom 24 til rundt 15 lapper. Selger hevder den har vært lite brukt, men at det er en skramme på den på grunn av et dårlig gitarstativ. Skrammen befinner seg nederst, bak på gitaren. Har fått tilsendt et bilde og det ser ikke ut til å være en spesielt alvorlig skade i det hele tatt, det har hovedsakelig har gått ut over lakken. Bortsett fra dette er den tilsynelatende strøken.

Modellen er fra 2004, med bird inlays, HSF Vintage og Bass miccer osv.. Alt som følger med en PRS Custom 24.

Jeg håper noen kan gi meg en pekepinn på om dette er et rimelig,godt eller et supert tilbud som enhver gitarentusiast ikke burde slippe seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, det er jo et godt tilbud (hvis det faktisk er den gitaren han selger da...) Ligger ikke disse på rundt 30 lapper?

Hadde kanskje vert smart om du la ut bildene du har blitt tilsendt, så noen kan vurdere skaden, og se om det i det heletatt er rett modell. Finnes mange visuelt gode PRS kopier der ute, og prisen her var litt skremmende billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en shitload med PRS Custom 24 gitarer på eBay, og de fleste koster ganske lite. (Mange under 20k) Skal man ha PRS er det kjøpers marked for tiden.

Her er noen (Rundt regnet, ferdig importert med moms, frakt og greier) :

16000 m/ Binding 25.th anniversary : http://cgi.ebay.com/PAUL-REED-SMITH-PRS-CUSTOM-24-25TH-ANNIVERSARY-GUITAR-/320700057091?pt=Guitar&hash=item4aab368603

17000 m/ BRAZILIAN ROSEWOOD fingerboard : http://cgi.ebay.com/1991-PRS-Custom-24-Brazilian-rosewood-22-Black-Beauty-/320691106835?pt=Guitar&hash=item4aaaadf413

13200 m/ 10 Top http://cgi.ebay.com/PRS-CUSTOM-24-10-TOP-EMERALD-GREEN-GUITAR-FREE-SHIP-/220786189667?pt=Guitar&hash=item3367e1e563

11500 http://cgi.ebay.com/PRS-PAUL-REED-SMITH-CUSTOM-24-MOONS-DRAGONS-INTL-SHIP-/170642647997?pt=Guitar&hash=item27bb182bbd

Skikkelig kupp noen av disse altså... (alle priser er faktisk BUY NOW priser)

Billige Made-in-USA instrumenter om du spør meg.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene Hallstein! Til tross for at det blir penger å spare føler jeg meg tryggere ved å kjøpe innenlands, mister tross alt viktige rettigheter ved å kjøpe utenlands. Det er ikke min greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene Hallstein! Til tross for at det blir penger å spare føler jeg meg tryggere ved å kjøpe innenlands, mister tross alt viktige rettigheter ved å kjøpe utenlands. Det er ikke min greie :)

Hvilken rettigheter har du innenlands? :P

Som oftest er en ebay bruker med god tilbakemelding tryggere enn en random kar på finn eller musikkweb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rettigheter har du innenlands? :P

Som oftest er en ebay bruker med god tilbakemelding tryggere enn en random kar på finn eller musikkweb.

Vel, du har alltids forbrukerkjøpsloven om man kjøper fra næringsdrivende, samt angrerettloven for å nevne noe.

Det kan så være, Jonathan, men jeg styrer unna ebay mest på grunnlag av at jeg ikke føler meg komfortabel med det. Men vennligst la fokuset være på det som fremgår av hovedinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal handle på finn (fra privatperson) har du INGEN rettigheter.

Om du så hadde saksøkt den du hadde kjøpt gitaren av, skulle det ha vært noe VELDIG galt med gitaren før du hadde fått medhold.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med det sagt, hvilken halsprofil liker du?

Har en CE22, og den har veldig rundt C hals...jeg har store hender, så for min del er halsen behagelig. Har hørt at mange folk får vond i hendene etter å ha spilt på PRS halser, men det er altså ikke tilfellet hos meg.

CU modellene har riktig nok annerledes pickups enn min CE, men jeg liker lyden av gitaren godt. Så du kan jo altids bare prøve å gå for den :)

PRS er solide gitarer, skal ikke stå på det...men det er altså to faktorer som går igjen og igjen: Halsprofil og hvordan pickupene låter. Ser ut til at folk enten elsker eller hater de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med det sagt, hvilken halsprofil liker du?

Har en CE22, og den har veldig rundt C hals...jeg har store hender, så for min del er halsen behagelig. Har hørt at mange folk får vond i hendene etter å ha spilt på PRS halser, men det er altså ikke tilfellet hos meg.

CU modellene har riktig nok annerledes pickups enn min CE, men jeg liker lyden av gitaren godt. Så du kan jo altids bare prøve å gå for den :)

PRS er solide gitarer, skal ikke stå på det...men det er altså to faktorer som går igjen og igjen: Halsprofil og hvordan pickupene låter. Ser ut til at folk enten elsker eller hater de.

Jeg får dessverre ikke anledning til å prøve gitaren fordi den befinner seg et godt stykke unna, og det er gjerne ankepunktet mitt til tross for den innbydende prisen. Derfor er jeg ikke så altfor interessert, men det er alltid verdt å tenke litt på det.

Halsprofiler er jeg i grunn ikke særlig kresen på, en C hals som du nevner passer meg meget bra. Når det kommer til pick ups er det ikke grunn til bekymring :)

Enda et minus er gold hardware, i mine øyne blir det litt som juggel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare på det veste hakket der, vil jeg påstå at du kan prute ned en tusing allerede ;)

Gitarer mister utrolig fort salgsverdien, selv om den egentlige verdien mtp kvalitet og spillbarhet er den samme.

Synd for noen, flott for andre.

Men på en annen side.. Har du virkelig lyst på den, så er det kanskje ikke noe poeng i å være "for grådig" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. en grønn Prs CU24!? det er sykt rått!

Gold hardware på grønn Custom 24 er bare helt utrolig vakkert syntes nå jeg!! :)

Jeg hadde ikke nølt! hadde jeg hatt pengene..

Hehe, ja nå som du sier det... Har blitt litt mer vant med tanken og det er i grunn ikke så værst.

bare på det veste hakket der, vil jeg påstå at du kan prute ned en tusing allerede ;)

Gitarer mister utrolig fort salgsverdien, selv om den egentlige verdien mtp kvalitet og spillbarhet er den samme.

Synd for noen, flott for andre.

Men på en annen side.. Har du virkelig lyst på den, så er det kanskje ikke noe poeng i å være "for grådig" :)

Har allerede prutet en smule, men om jeg skulle gå for denne gitaren ville jeg kanskje be han slå av en tusing til.

Forresten, er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til om jeg skulle kjøpe denne gitaren? Det er tross alt via en forhandler, så bør jeg be dem gå gjennom gitaren og fikse på diverse ting? Til dels intonasjon, tremolo, generell kvalitetskontroll...

Endret av Misfit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarsjapper med respekt for seg selv burde kunne gjøre en setup på gitaren før du kjøper den, slik at du får den med nye strenger, justert hals, intonert og stemt opp. Burde være en selvfølge før de leverer ut en gitar. Dette er iallefall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg nok peiling til å utale meg om hvorvidt gitaren er ekte osv, men om du kjøper brukt av en forhandler, så er du rimelig trygg ville jeg tro. De fleste forhandlere er vel ganske avheinge av et godt renome.

Jeg kjøpte meg en PRS Custom 24 (dog ny) tidligere i år, og selv om det kostet nuddler og tørre brødskiver i et par måneder, så var det utrolig verdt det. Et helt fantastisk instrumet, og uten tvil et at de aller beste jeg noen sinne har spilt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.