Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny gitar


tralalamann

Anbefalte innlegg

HEI!:)

Konfirmerte meg for litt siden og har tenkt å bruke noe av pengene på ny gitar. Har spilt på en epiphone i ca 2 år og begynner å bli litt lei .... Jeg spiller mest Pantera, Lamb Of God, Sepultura osv. og spiller lead gitar i bandet mitt. Vil helst ha 24 bånd, seymour duncan pickups og floyd rose. Budsjettet er max 20.000.

På forhånd, takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi....til 20 000 får du masse masse gitar...

Mitt tips hvis du har spilt i 2 år, er å gå for en litt rimeligere gitar enn det, og heller legge resten av pengene i noe annet. Du får en knall forsterker + gitar (eller 2) for 20 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Basstom her. Prøv å huk tak i en gitar til litt under ti lapper. Hvis du har spilt i kun to år, tviler jeg på at du får utnytta en gitar til 15-20 lapper. Hvis du spiller mye metal, har jo Ibanez passende gitarer i alle mulige prisklasser.

Forslag: Denne, Denne

Synes ESP/LTD har noe bedre instrumenter (smak og behag) Denne og denne er to veldig behagelige metal gitarer. MYE for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med basstom. Man legger ikke 20k i en gitar uten å vite hva man vil ha. Kjøp en Ibanez, ESP eller noe slikt for halvparten av prisen, så kan du evt selge og bytte gitar dersom den ikke passer deg allikevel. Gitar til 20k ser jeg for meg ikke er så lett å bli kvitt umiddelbart så lenge det ikke er veldig vintage Gibson/Fender, eller du er veldig heldig.

Dra gjerne til en sjappe og prøv litt forskjellig, og finn ut hva slags preferanser du har ift hals, pickups (Seymour Duncan har veldig mange, veldig forskjellige pickups), skalalengde og slike ting. Når du så har prøvd litt forskjellig og spilt på litt forskjellig noen år, og virkelig vet hva du vil ha, da kan du selge gitaren du har og legge alle 20k (pluss rentene på de siste 10.000 som nå har stått noen år på sparekonto selvsagt ;) ) på drømmegitaren når du vet hva du drømmer om :)

Det er hvertfall slik jeg ville gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for 20k så får du det aller meste...spesielt om det bare er snakk om shredderøkser :P

Suhr og TA er fantastiske gitarer, brukt ligger de mellom 12k-20k...vanligvis over 15 om du vil ha Floyd-Rose osv.

Selger selv en strøken ESP M2 for 7000, tror den ville vært midt i blinken for deg om ikke EMG pickupene blir en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitevt prøvd meg på en Mayones, Gibson LP Standard, PRS-gitarer, Mayones eller Caparison i den prisen der.

Men skal du betale så mye, så ville jeg prøvd masse gitarer og sett hva jeg liker best så ikke man brenner av mye penger på noe som "ikke er helt deg" :)

det er heller ikke slik at du trenger å betale akkurat 20k for en god gitar. Man får utrolig mye bra for penga. Ligger vel en ESP M2 eller Horizon her på forumet som kanskje er verdt å sjekke ut.

Av superstrats med floyd så hadde jeg også sett på Ibanez S-prestigeserien.

Har en av de billige modellene, som er en utrolig flott og lettspilt gitar.

Til din spillestil så er det også kanskje greit å skaffe seg en god gitar, gjerne med gode mikker. Eller invistere i noen gode mikker i ettertid.. ala Lungren og Bare Knockles.

Til 20k hadde jeg personlig kjøpt en brukt LP Standard + Schecter Blackjack :ninja:

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.