Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktive høyttalere


Anbefalte innlegg

Må bare beklage hvis det allerede finnes en tråd om dette. :)

Jeg har nettopp forhåndsbestilt Axe II (yay!) og lurte på om noen har gode tips til noen aktive høyttalere å bruke med den.

Spiller for det meste Rolling Stones, GnR, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har både en Atomic Reactor 112 (kabinett med inbyggd 18 watts rörpoweramp) och en FBT Verve 8mA. Bägge två är det bara att plugga rätt in i vilken multieffekt som helst. Jag har inte lekt så mycket med FBT:n men jag tycker att Atomic Reactorn låter klart bättre. Min Atomic är den gamla versionen men jag har inte testat den nya så den kan jag inte uttala mig om.

Jag ska sälja Atomicen pga att den är för stor (platsmässigt) för vardagrummet men hade det stått bara på ljudet så hade jag utan tvekan behållt den framför FBT Verven (i alla fall än så länge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å skjele til hva som går sammen med Axe FX II (for det vet jeg faktisk ikke), så har Adam Audio de beste aktive serieproduserte høyttalerne jeg kjenner til.

http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products

Disse farger lyden minimalt. I den grad Axe FX II klarer å simulere amper og kabinetter, så klarer et par gode Adam å gjengi det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å skjele til hva som går sammen med Axe FX II (for det vet jeg faktisk ikke), så har Adam Audio de beste aktive serieproduserte høyttalerne jeg kjenner til.

http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products

Disse farger lyden minimalt. I den grad Axe FX II klarer å simulere amper og kabinetter, så klarer et par gode Adam å gjengi det.

Trodde han mente aktive PA kasser jeg, hvis han mente studiomonitorer trekker jeg tilbake FBT annbefalingen min :)

Adam er uansett meget bra, så hvis det er det han er på jakt etter kan man vanskelig gå feil med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett i at det er PA som gjelder her, og da er vel ikke Adam merket.

Kanskje trådstarter bør si litt mer om bruken (hjemme, studio, clubgig, stadiongig, ? )

Takker for alle forslag.

De skal brukes både hjemme og clubgigs, så de må kunne låte bra på lavt volum i tillegg til å trøkke til ordentlig når behovet er der.

Mackie HD1221 så interessante ut. :)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal brukes både hjemme og clubgigs, så de må kunne låte bra på lavt volum i tillegg til å trøkke til ordentlig når behovet er der.

Har du tenkt på å kanskje ha et par studiomonitorer hjemme, og en aktiv PA-høyttaler ellers?

/edit

Jeg testa en mackie hd1221 hos 4sound kongens gate i oslo for en kort stund siden, å den sparker bra! absolutt verdt å sjekke ut, jeg veit ihvertfall at det blir en sånn på meg til høsten. :D

Endret av frygisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.