Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zoom R24 - Noe for meg?


Anbefalte innlegg

Heissan godtfolk! :)

Jeg vurderer å investere i en Zoom R24. Saken er at jeg har ingen erfaring med gadgets som dette. Jeg er på 10ende året med bass/gitar og kunne tenkt meg et lite hjemmestudio. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som kan dette.

-Blir denne for avansert for meg som aldri har trykket på slike dingser før?

-Er jeg avhengig av en PC for å gjøre opptak?

-Har ikke trommesett, men kan spille trommer helt basic. Kan jeg lage trommene selv, ettersom jeg selv ønsker å lage dem, eller er alt forhåndprogrammert?

- Tenkte på å investere i en opptaker som jeg kan vokse litt med. Er zoom`en noe å trakte etter?

- Trenger jeg noe ekstra utstyr (utenom instrumenter :P) for å gjøre opptak? Tenker på redigeringer og effekter og slikt.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Blir denne for avansert for meg som aldri har trykket på slike dingser før?

-Er jeg avhengig av en PC for å gjøre opptak?

-Har ikke trommesett, men kan spille trommer helt basic. Kan jeg lage trommene selv, ettersom jeg selv ønsker å lage dem, eller er alt forhåndprogrammert?

- Tenkte på å investere i en opptaker som jeg kan vokse litt med. Er zoom`en noe å trakte etter?

- Trenger jeg noe ekstra utstyr (utenom instrumenter ) for å gjøre opptak? Tenker på redigeringer og effekter og slikt.

Hvis jeg var deg ville jeg lagt på noen tusenlapper og kjøpt en recorder noen klasser over. Jeg selger en BOSS br-1600. Sjekk den ut her på forumet: BR-1600CD Dette er markedets mest populære, og toppmodellen til BOSS. den er nesten 10,000,- dyrere enn Zoom'en, men jeg selger den til bare 2-3000 mer enn Zoom'en.

Jeg kan svare på spørsmålene dine uansett:

-Absolutt ikke, recordere er veldig intuitive, og læres veldig lett. Lagd for gutterommet, og se litt på youtube så ser du hvor lett det er! =)

-De er standalone, men kan brukes sammen med PC om en vil gjennom USB, eller som DAW controller gjennom MIDI.

-trommene kan programmeres selv, du kan loope ferdig midi samples (som du kan redigere) eller velge loops fra en loop cd som følger med (bare br-1600) Discrete drums. Sjekk den ut. DVS; du kan lage trommer som du vil, til og med i realtime fordi knappene under faderen er en trommemaskin som du kan spille trommer med. Mange forskjellige trommesett og

-Om du vil ha noe du kan gjøre alt med og ha i mange år er en recorder en bra start. Spille inn alene, eller spille inn bandet! Dette gjelder Zoomen likeså; men du får det du betaler for.

-du trenger IKKE noe ekstra på bossen, her er ALT innebygd. Trenger bare en gitar fra start til ferdig mastret CD med innebygd cd brenner!

Og ja, jeg prøver selvfølgelig å selge her, men alt jeg sier er sant! Sjekk det ut! =) Om du er villig til å betale full pris for Zoom'en, ville jeg kastet på noen lapper å gått opp noen klasser i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.