Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok et spm ang ny akk gitar


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Hey folkens!

Ser det er flere tråder ang dette ute allerede, men jeg våger meg til å starte enda en.

Skal bruke 5000kr på kassegitar i løpet av de neste 14 dagene. Må ha innebygd mikk og være relativt lett å bruke til fingerspilling. Stålstrenger.

Bruksområdene er primært innspilling i hjemmestudio, rett inn inn i DI-inngang på Pro-tools riggen (Mbox2).

Noen som har erfaring med merker/modeller? Må ikke nødvendigvis være relatert til dette spesifike bruksområdet.

Edit: Bare fordi den er fortreffelig harry er jeg litt sugen på å teste ut denne: http://www.norskmusikk.net/produkt/35/gitar_-_bass/2251504/jack_daniel_s_ag3_sunburst_akustisk_gitar.do

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez og Yamaha vil jeg driste meg til å snakke varmt om, ved siden av Takamine som Aph nevner.

Om du skal kjøpe ny vil jeg spesifikt anbefale Ibanez EW-50 etter mine preferanser. Antakeligvis den mest lettspilte gitaren i denne prisklassen jeg har prøvd, pickupsystemet låter bra, den innebyggede chorusen er morsom og med både jack og XLR ut så har du de fleste muligheter.

Legger du 5k brukt så tror jeg det blir bra samme hva du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez og Yamaha vil jeg driste meg til å snakke varmt om, ved siden av Takamine som Aph nevner.

Om du skal kjøpe ny vil jeg spesifikt anbefale Ibanez EW-50 etter mine preferanser. Antakeligvis den mest lettspilte gitaren i denne prisklassen jeg har prøvd, pickupsystemet låter bra, den innebyggede chorusen er morsom og med både jack og XLR ut så har du de fleste muligheter.

Legger du 5k brukt så tror jeg det blir bra samme hva du kjøper.

Takk for anbefaling, den hørtes veldig interessant ut. Virker dog som den har gått ut av produksjon? Evt så har jeg kun truffet nettsider som ikke lenger tar den inn.

En fyr på finn.no selger denne til halv pris, noe å vurdere! http://www.instrumenthuset.no/index.php?main_page=product_info&cPath=60_32_15_31&products_id=465 selv om jeg ikke helt faller for utseende sånn umiddelbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Norsk Musikk i Tønsberg, vis-a-vis Politistasjonen. De hadde nylig et par stykker hengende på veggen :)

Er der ofte, har sett de henger der ja. Det ble en Art & Lutherie gitar, kommer i posten til sjappa innen "et par dager". Spenningen stiger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte som sagt Art & Luthere. I følge musikksjappa (og et par her inne på forum) så er kvaliteten, spillbarheten og håndtverktet langt langt bedre på gitarer fra dette merket kontra Ibanez, Yamaha, Morgan etc i samme prisklasse. Ikke det at jeg personlig har no peil vel og merke... De lages av Godin i Canada http://www.artandlutherieguitars.com/cwcedarblack.html

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.