Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chapman Stick


Martin

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt lyst på en, men de er jo sinnsvakt dyre. Nå som jeg skal begynne å leke rørguru snart har jeg ambisjoner om å lage verdens første dedikerte rør stickpreamp, veit om noen i oslo som spiller som er medlem på det skandinaviske stickforumet. Ellers har jeg bare sett Myoung's, og ikke noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være tull. Jeg synes Stick'en er et genialt instrument. Og det at det hittil kun har blitt laget en stick-preamp, som jo er trans, er jo litt kjipt. I tillegg er det bare en lettere moddet stereo-forforster.

BTW: John Myoung bruker Triaxis iallefall til den ene siden av sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver. De som benytter seg av stereosiden bruker ofte (etter hva jeg har fått med meg) bass og gitar (bass og tenor) i hver sin kant. Vil en slik røranalogstereopreamp(RASPA) i effekt være en bass preamp og en gitarpreamp smørjet inn i et chassie? Hvilke fortrinn har det i forhold til separate preamper i et rack?

Jeg er bare nysgjerrig her, ikke ute etter å slakte idéer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver. De som benytter seg av stereosiden bruker ofte (etter hva jeg har fått med meg) bass og gitar (bass og tenor) i hver sin kant. Vil en slik røranalogstereopreamp(RASPA) i effekt være en bass preamp og en gitarpreamp smørjet inn i et chassie? Hvilke fortrinn har det i forhold til separate preamper i et rack?  

Jeg er bare nysgjerrig her, ikke ute etter å slakte idéer. :)

Trenger ikke ha noen umiddelbar fordel, annet enn at den kanskje kan voices til å lyde mer som en stick preamp og ikke en gitarpreamp hele tia. Egentlig bare nysgjerrig på hva som kan gjøres. Og det med å smørje det sammen er vel egentlig ikke noe særlig problem. Eneste problemet er jo at for å få det bra, må jeg jo opp med 4 separate preamper for å ha muligheten til å blende et cleant og et forvrengt signal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du Stick Martin? Kan du kanskje legge ut noe lyd/bilde? Ser ihvertfall utrolig tøft ut og kan lage fin musikk på den. Men har ikke hatt fingrene mine på en desverre :/ Selv om jeg har hatt aldri så lyst ...

Nope... Men vurderer ser jo veldig morsomt ut da.... Får vel holde meg til å tappe på 5-strengeren min.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.