Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nøtt til bassen


kake

Anbefalte innlegg

Har en rimelig crappy OLP MM2 bass. Den er forferdelig å spille på, og nøtta oppe ved E-strengen er knekt. Er ikke villig til å legge særlig mye penger i denne bassen, så da lurer jeg på om det er mulig å kjøpe en ferdig filt nøtt og sette på med et OK resultat? Vil som sagt ikke legge noe særlig penger i dette, og at resultatet blir særlig bra er ikke så viktig så lenge den blir bedre enn den er nå, noe som ikke skal så mye til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om jeg har noen andre alternativer enn den om jeg vil ha ferdigslotta. Jeg har så lite erfaring med dette at jeg satser på å betale for en med spor :) Da får jeg bestille og satse på at det går bra. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Nå sitter jeg her med en tannbørste-nøtt laget ved hjelp av sandpapir og clasohlson-dremel.. Må skaffe noen mindre filer for å få ordna sporene til strengene ordentlig, så blir dette bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med tannbørste-nøtt! Jeg laget en av en gammel teak dørlist for en kamerat sin Squier bass. Han fikk bassen nesten gratis på Riff sitt opphørssalg i Kristiansand for en tid siden pga. knekt nøtt. Funker den dag i dag den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser litt for shabby ut til at jeg gidder å poste bilder - men det jeg kan si er at det er evig mye bedre enn den gamle nøtta :P Har skrudd trussrod, intonert og senka strenger, og nå er den faktisk spillbar, selv om strengene er ganske høye. De er så lave som jeg fikk til uten klirr. :)

Mulig at jeg lager en ny nøtt av bedre materiale om jeg gidder en gang, nå som jeg har gjort det en gang før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest bass setup-guiden, og gjort det sånn som det står der. Får likevel ikke E-strengen lavere enn ca 0.150" uten buzz, og da buzzer det fortsatt om jeg spiller hardt. Buzzer like mye over hele gripbrettet. Må jeg bare akseptere at jeg ikke får den lavere uten profesjonell hjelp, eller er det håp for meg med ti tommeltotter uten noe verktøy eller penger?

Hadde det kanskje fungert å shimmet nøtta så strengene ble høyere der oppe for å så stramme truss rod?

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være buen på halsen, eller unøyaktig høyde på ett eller flere bånd. Slik sett er det litt vanskelig å svare på, men 4 mm er da ikke "veldig høyt". Litt høyt. Kan jo være at sporet i nøtta til strengen er litt lavt. Forsøk å fore opp med litt papir under for å se hva som skjer. Har du filt litt lavt, kan du bygge opp på nytt med bakepulver og superlim. Fungerer knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.