Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyrøstet gitarsolo


Shreddhare

Anbefalte innlegg

Heisann

Akkurat råmixet ned en gitarsolo, av den intense sorten..mye vibrato,er veldig,veldig klar over det.Og vil ha det sånn.Litt særpreg er vel ikke sååå dumt ?

Dette blir soloen (kanskje) på en vokal-låt jeg har skrevet og laget.Linken fører deg til gitarsoloen only.

Kommentarer blir tatt i mot med glede eller sorg :-)

Link :

http://soundcloud.com/boq/theatregitsolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tilbakemeldinger ! Først må jeg få si at gitaren ikke skal være så in-your-face og midt i lydbildet, som den er på

klippet jeg la ut..Den skal panoreres litt ut på hver side, og klanglegges slik at den ikke blir så intens.Andre instrumenter drukner helt i den mixen jeg la ut, og de blir ihvertfall ikke lagt merke til.

Gitar : Stygt skallopert Stratocaster fra 1972, heavy modified som det heter på godt norsk.Pickup's er fra en Malmsteen-Strat, vibsystemet er

Gotoh/Wilkinson Vsv400.

Musikken er laget på Cubase Se-3, med noen gratis plug-ins,samt EZdrummer.

Gitaramp kan dere gjerne gjette på.Axe-Fx standard/ultra ? Pod ? Marshall Super-PA fra 1970 ? Uansett ville jeg havnet på omtrent samme lyd

som sluttresultat,siden det er sånn lyd jeg ville ha.

Et hint ; Alt er på max, utenom treble og presence, som er på 0.

Vanskelig å temme, men med øving så klarer man alt :-)

Teknikk : De fleste tonene er heltone-bends, og vibarm-bruk når jeg treffer tonen.Kommer naturlig etterhvert.Har ett hardt anslag.Ganske tungt å spille slik,særlig rundt siste bånd,(21.bånd)Bruker 0.10,0.11 og 0.16 på de tre lyseste strengene,så det er ikke mye forskjell på de to nederste.

Egentlig er det øret som er viktigst med denne type vibrato.Hvor musikalsk det er får andre bedømme,men det er ihvertfall litt annet enn mye :-)

For mer vibarm-bruk se/hør gjerne

Igjen, takk for fine tilbakemeldinger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.