Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalninger av kassegitar?


anders_s

Anbefalte innlegg

Men kjøp en med STÅL strenger ikke nylon.. Hvis du ikke bare skal spille klassisk musikk da..

Ikke helt enig her. Kan du si litt om hvorfor du mener det? Er ikke _bare_ klassisk musikk som spilles på nylon.

Stål er tyngre å spille på. Det gjør vondt i fingrene lengre enn hvis en begynner på nylon. Hvorfor bør man begynne på det hvis man kan velge noe annet? Er ofte bedre med en myk begynnelse...

Hvorfor jeg mener det, er fordi jeg har flere venner som har vært interessert i å starte å spille gitar. De kjøpte seg nylon gitar, og ville starte å spille noe enkelt, type Guns N Roses eller Nirvana.. Problemet er bare at det høres ikke ut som noe av dette fordi klangen blir helt annerledes. Klart du blir sår i fingerene av å begynne på stål, men man blir helt sikkert også sår av nylon. Dessuten er nylon gitarer bredere, og vanskeligere å lære seg barre grep etc.

Jeg kjøpte en super billig el-gitar når jeg lærte og spille. Da har man som nevnt her både muligheten til å spille clean og med fuzz. Jeg ville kjøpt El først hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv masse forskjellig i en musikk-sjappe! Finn ut hva som er gøy!

Ingen her som egentlig kan fortelle deg hva du bør begynne med. Begynte med kasse(stål), og er fornøyd idag for at jeg gjorde det. Men det bør ikke bety at det er riktig for alle. Jeg har forsatt den første kassegitaren min, og den er ofte med på fest, blir artige nachpiel av det!

PS: Du kan sjelden ta med deg el-gitar og forsterker på tur for å imponere damene :wink: 8)

- Og damer, det liker vi vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd.

Jeg glemmer hvordan det var å begynne å spille gitar selv. Var mest elgitaren som interesserte meg. Hehe husker det første jeg lærte var enstrengs melodien på Judas Priest - Breaking the Law :P

Kommer som sagt veldig ann på hva du har lyst til å spille. Jeg begynte med elgitar, spiller nå for tiden mest på akustisk. Dette er sånn en egentlig bør finne ut selv. Evt. snakk med folk du kjenner om de har en gitar stående som ingen spiller på, kan du kanskje få låne å prøve litt?

Heh jeg lånte gitar fra min stefar i sikkert godt over et halvt år før jeg fikk selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crosshand: For å huske hvordan det var å begynne å spille, prøv en venstrehendt gitar (eller høyrehendt hvis det blir motsatt for din del..) Det er helt merkelig!

Vet ikke helt hva jeg vil anbefale deg egentlig.. Kommer litt ann på alderen din.. Når man er eldre får man nok mer igjen for stålstrenger. For barn (noe du antakeligvis ikke er), er nylon mer aktuelt da det er mer "lettspilt".. Gå inn i nærmeste gitarsjappe og prøv litt forskjellig. Da finner du ut med en gang hva som passer deg! og ikke hør på alle de skrudde gitarhodene på forumet! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.