Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DBZ Guitars


wyldedime

Anbefalte innlegg

Finnes det noen som har erfaring med DBZ Guitars her på forumet?

Jeg vurderer en Cavallo (sett litt på den Peacemaker modellen) men er vanskelig å få prøvde disse, man kan jo ta sjansen på at godeste Dean vet hva han gjør men hadde vært greit om noen her hadde litt erfaring med disse og kunne fortelle litt om sine synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel kanskje delvis innhabil siden jeg har import av DBZ i Norge? :P

DBZ kommer jo i to varianter - Premier serien, som da er gitarer laget i Østen, men som sjekkes og settes opp hos DBZ i USA før de shippes ut - disse koster i området 4-10.000,- og konkurerer prismessig og kvalitetsmessig da mot andre "billig" gitarer, som Epiphone, LTD o.l. Verden har heldigvis blitt slik at instrumenter i dette segmentet faktisk er fullt spillbare

Så har vi USA Custom modellene som blir håndlagde av DBZ i USA. Kvaliteten er selvfølgelig utsøkt!!! Disse er det ventetid på, ca 2 mnd., da de produseres på bestilling.

Peacemaker kommer kun som USA custom og har en pris på ca. 24.000,-

- - -

Og for de som leser dette og ikke kjenner til Peacemaker - så er det denne:

dbz-peacemaker-cavallo.jpg

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja kanskje litt innhabil men takk for info.

Hmm...mulig man må selge unna litt utstyr så man får råd (og plass) til en slik Peacemaker, virker som det er akkurat den jeg leter etter ifølge denne testen.

Vil ha en god "all-round" gitar og har fått øynene opp for disse fantastiske V gitarene, passer i hvertfall meg og min spillestil helt perfekt...bare synd at de fleste V-økser er siktet inn på metal-sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testet en DBZ før i dag. Kan ikke kalle det en skikkelig test en gang, da jeg bare raspet et par grep og noen licks på en bird of prey uten amp. Det som slo meg er at det er en veldig spesiell hals på DBZ...mer som en v-hals som er litt "forskjøvet"(?)

Altså, jeg hater normalt v-halser, men denne halsen funket som pokker alikevel! Lettspilt og akkurat passe tynn. Rocktrond kan sikkert forklare litt mer om "anatomien" på disse halsene :)

Har siklet litt på Barchetta, men har vært litt skeptisk til halsen på dise gitarene, men etter den lille "testen" så fikk jeg veldig lyst på en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt merksnodig ut den inputten på samme "vingen" som potter og switch er. Er det en filtpute under jacken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat min kopp te, men fytti hestesvette for et flott håndverk.

Det "håndverket" der er det nok en CNC maskin som har frest ut :) Men bevares, ser kult ut..

DBZ har mye artig for seg.. Synd de ikke er hyllevare rundt om kring, slik at man får testet dem lokalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.