Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Edwards E-LP-125ALS (All Laquer Series)


Byljer

Anbefalte innlegg

Fikk se denne hos en forhandler i Japan, og da klarte jeg ikke å si nei :lol:

Dette er nymodellen fra ESP Edwards, og den ligger i samme landskap som 130LTS. Forskjellene er mikrofonene samt at 125ALS etter sigende er "nitro all the way", og uten relic. 125ALS kommer med Seymour Duncan Seth Lover pups, PIO caps, CTS pots, Switchcraft vender og input, long neck tenon....alt det nødvendige for å si det sånn :)

Har gitaren på hold i Japan til jeg får inn noen laken for salg av "finansieringsgitarer". Can't wait.....

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser fin ut ja :)

Er det noen dype spor på gripebrettet under b-strengen mellom nøtta og andre bånd? eller er det bildene som "lyver" ?

Hvilken sjappe? Har du vært i Japan eller er det en nettsjappe? hva kommer herligheten på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser fin ut ja :)

Er det noen dype spor på gripebrettet under b-strengen mellom nøtta og andre bånd? eller er det bildene som "lyver" ?

Hvilken sjappe? Har du vært i Japan eller er det en nettsjappe? hva kommer herligheten på?

La merke til "sporet" i gripebrettet, men regner med at det er bildet som lyver. Handler fra yasoohmusic via ebay, og har aldri hatt noen problemer med varene derfra eller med Yasuo som driver sjappa. Gitaren vil koste nok for å si det sånn :D Det er jo ca. kr. 1000,- i frakt + 25% mva til Staten ved ankomst Norge, og da drar det på seg. Alikevel er det lønnsomt med import kontra å kjøpe tilsvarende kvalitet i norsk butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Går det ikke an å vente med disse "NGD"-trådene til man har gitaren i hus?

2)Egne bilder...

3)...og inntrykk er liksom litt av poenget med slike tråder.

1)Jo, det går an det, men jeg valgte å ikke gjøre det.

2)Bildene er av den aktuelle gitaren, og mest sannsynlig tatt med et langt bedre kamera enn pocketkameraet mitt, så jeg så ingen grunn til ikke å bruke bildene.

3)Inntrykkene kommer de også. Nå har jeg prøvd et par Edwards før, og det vil overraske meg veldig om denne modellen ikke skulle holde tilsvarende kvalitet. Halsen på disse modellene er utvilsomt av de beste Les Paul halsene jeg har spilt på. De er en blanding mellom 58/ 60 LP halser, og rett og slett utrolig behagelige. Jeg hadde en Gibson Les Paul CS 1960 Guitar Center for et par år siden, og halsen på Edwards'n jeg hadde var faktisk behageligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte ikke du en "E-LP-1XX" for ikke så himla lenge siden? Tok Edwards LP-kopi-GASen overhånd? :)

Stemmer det. Byttet den mot en Baja Tele + mellomlegg, men savnet en LP i samlinga. Hadde 3 Telecastere, men fant ut at en er nok. Tenkte egentlig å få tak i en Gibson denne gang, men kom over denne Edwards'n.... Da klarte jeg ikke å si nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Jo, det går an det, men jeg valgte å ikke gjøre det.

2)Bildene er av den aktuelle gitaren, og mest sannsynlig tatt med et langt bedre kamera enn pocketkameraet mitt, så jeg så ingen grunn til ikke å bruke bildene.

3)Inntrykkene kommer de også. Nå har jeg prøvd et par Edwards før, og det vil overraske meg veldig om denne modellen ikke skulle holde tilsvarende kvalitet. Halsen på disse modellene er utvilsomt av de beste Les Paul halsene jeg har spilt på. De er en blanding mellom 58/ 60 LP halser, og rett og slett utrolig behagelige. Jeg hadde en Gibson Les Paul CS 1960 Guitar Center for et par år siden, og halsen på Edwards'n jeg hadde var faktisk behageligere.

Du har lagd en generell tråd om denne gitarmodellen for ikke lenge siden. Så lenge du ikke engang eier gitaren kunne du postet bilder og info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lagd en generell tråd om denne gitarmodellen for ikke lenge siden. Så lenge du ikke engang eier gitaren kunne du postet bilder og info der.

Beklager at jeg ødela dagen din! Du kan jo bare ignorere denne tråden inntil videre kanskje?

Puuuuh.... There's one in every crowd <_<

PS! NGD i dag også. Kjøpte en Baja Tele kl 1000 i dag. Skal finne noen bilder på nett og noen reviews fra Harmony Central og legge ut.... :P

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.