Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bestille rør


Wreen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et matchet par med NOS Sovjetiske 6P14P/EL84. Jeg kan ikke kommentere noen spesiell forskjell i lyden, men de støyet betydelig mindre enn de kontemporære Ruby rørene som originalt står i Egnater forsterkeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på Eurotubes, hvordan er JJ ecc83s rørene .Hørt mye skryt om dem, men er de så bra som det sies.

Tja, jeg byttet ut 6 stk av disse i en Bugera 6262, og merket egentlig null forbedring. Så kan man da spørre seg om de rørene som

Bugera bruker er gode, eller om JJ er like dårlige som Bugera sine.. :lol: Kommer vel sikkert fra samme fabrikk i Kina vil jeg tro.. Hvor mange produsenter av rør finnes det i dag..? Noen som har en oversikt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg byttet ut 6 stk av disse i en Bugera 6262, og merket egentlig null forbedring. Så kan man da spørre seg om de rørene som

Bugera bruker er gode, eller om JJ er like dårlige som Bugera sine.. :lol: Kommer vel sikkert fra samme fabrikk i Kina vil jeg tro.. Hvor mange produsenter av rør finnes det i dag..? Noen som har en oversikt..?

JJ tubes skal vist være laget i slovakia. Andre rørmerker er vel hovedsakelig laget av sovtek i russland, eller Shuguang i kina.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på Eurotubes, hvordan er JJ ecc83s rørene .Hørt mye skryt om dem, men er de så bra som det sies.

Min Laney gh100l fikk et nytt liv etter at jeg byttet til jj electronic rør. Byttet først preamp rør jj ecc83s, den spisse diskant lyden som TAD rørene laget var helt borte. Lyden vart mye rundere og penere, men muligens litt mindre vreng enn TAD rørene. Byttet så utgangsrørene fra TAD el34 til jj 6l6, fikk mye mer bunndrag. Så for min del har dette vert en kjempe opptur. Har bestillt jj el34l rør og visst de låter like bra som jj 6l6 har jeg et problem, da må jeg kjøpe en gh100l til. Da skal begge ha jj ecc83s preamp rør og en med el34 for britisk lyd og en med 6l6 for amerikansk lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Laney gh100l fikk et nytt liv etter at jeg byttet til jj electronic rør. Byttet først preamp rør jj ecc83s, den spisse diskant lyden som TAD rørene laget var helt borte. Lyden vart mye rundere og penere, men muligens litt mindre vreng enn TAD rørene. Byttet så utgangsrørene fra TAD el34 til jj 6l6, fikk mye mer bunndrag. Så for min del har dette vert en kjempe opptur. Har bestillt jj el34l rør og visst de låter like bra som jj 6l6 har jeg et problem, da må jeg kjøpe en gh100l til. Da skal begge ha jj ecc83s preamp rør og en med el34 for britisk lyd og en med 6l6 for amerikansk lyd.

Spiss diskant fra TAD? jeg mener å ha hørt at disse var veldig mørke og grumsete..?

Ihvertfall på min vox så følte jeg kanskje ikke den store forskjellen etter å byttet fra original china rør til TAD, men den ble nå forandret til sin lille fordel..

Eurotubes next!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiss diskant fra TAD? jeg mener å ha hørt at disse var veldig mørke og grumsete..?

Ihvertfall på min vox så følte jeg kanskje ikke den store forskjellen etter å byttet fra original china rør til TAD, men den ble nå forandret til sin lille fordel..

Eurotubes next!!!!

Jeg tok å a/b testet jj ecc83s og tad ecc83.

På stuevolum var tad litt spissere i lyden enn jj electronic, men når jeg guffet på var forskjellen minimal.

Har laget et lydklipp med samme innstillinger på amp, mikrofon og preamp.

Har ikke brukt eq, compressor og effekter i etterkant.

Første lydklipp er jj electronic så tad.

http://soundcloud.com/user5054273/laney-gh-100l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.