Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Egnater Tweaker


viz0id

Anbefalte innlegg

Tjo!

Da har jeg gått til innkjøp av en stykk Egnater Tweaker 15w topp med tilhørende Tweaker 1x12 cab.

Toppen har bare en kanal, men til gjengjeld har den 5 brytere som kan endre lydbildet og nettopp "tweake lyden" slik du vil ha den.

areuatweaker_11558.jpg

Den er utstyrt med 2x 6V6 og 3x 12AX7 rør og har 3 bånds EQ, Gain og Master volum, i tillegg til de 5 bryterene.

Det som var ganske viktig for meg var at den også hadde FX-loop.

Jeg har klart å skru meg til de fleste "sjangere" om du vil. Den tar alt fra clean opp mot higain-land.

Den spiller høyt, og holder i bøttevis til hjemmebruk som jeg skal bruke den til. Mulig jeg tar den med på øving en dag å tester den på 4x12 cabet også, for å høre hvordan det låter gjennom det!

Kabinettet den kjører gjennom nå er godt bygd og har et G12H-30 element i seg, og låter kuler og krutt sammen med ampen.

Kosekrok og ny amp 003.jpg

Kosekrok og ny amp 002.jpg

Så langt er jeg utrolig fornøyd. Den er veldig allsidig og det er nettopp dette jeg var ute etter når jeg skulle ha meg en koseamp hjemme.

Får se om jeg orker å skrive noe mer her i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott forsterker!

Har sikla litt på en sånn selv.

Hvordan er lyden på lavere volum?

Er jo forskjellig hva man legger i lavere volum da, men jeg synes den låter bra på lavere volum, men har lest om folk som har brukt attenuator på disse også. Er vel en smaksak.

Jeg spiller ikke lavt nok til at det virker å gå utover lyden hvertfall :)

Sorry hvis det ble litt vissvass svar men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.