Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

4 100w plexiprosjekt


Anbefalte innlegg

En PPIVMV gir litte grann ekstra vreng når den skrus ned for da "gainer" power ampen litt mer. Enkleste måten å få masse mer vreng er RR modden. Men fortsatt relativt ubrukelig uten MV.

powerampen vrenger mindre, fordi den får lite signal inn. men fasesplitteren kan vrenge mye om den får masse signal fra preamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gain er det mulig å presse ut av en slik Plexi, uten å modde den i hjel? Keen på å bygge en selv, men synes den stock har ALTFOR lite. Jeg tenker selvsagt ikke metall-modding, men litt mindre trebly, og litt feitere.

her er friedman/jose-modden (ca 9 min uti):

det er relativt enkelt å få til friedman brown eye, eller tom slash/levi #36/39. Dette er mer enn nok vreng til meg, men begge disse er relativt brighte. en annen opsjon er wreck express - masse vreng, dog fortsatt bright. søk etter brown eye, jose, #36/39 og treck express på youtube, så får du noen eksempler.

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerampen vrenger mindre, fordi den får lite signal inn. men fasesplitteren kan vrenge mye om den får masse signal fra preamp

Ja er sikker PI som vrenger mer. Jeg regner den som en del av power ampen jeg vettu. Det låter ihvertfall "gainer" og jeg får mindre clean headroom når jeg skrur ned master'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det høres for meg litt mer ut som det er feedback'en som forsvinner når PPIVMV skrus ned og så låter ampen mer som en uten feedback. Det har en litt sånn "gainy" poweramp lyd.

ja, det er riktig det. PPIMV funker derfor best på amper uten feedback slik som ac30. På amper med feedback kan dog bare regulere feedbacken med et potmeter for å kompansere for dette. Jeg gjør dette på min 69-modell - det funker helt knall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer det at det ene volumet ditt er en push pull switch? Prøver å skjønne hvordan du har lagt opp preampen.

Hørte på videon fra ampfest. Alle ampene låt utrolig bra. Skulle gjerne hatt en av hver :-)

Begynner å like 10.000 varianten mer og mer. Høres nesten ut som en kan få litt Stones lyd ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg bruker stort sett push-pul-volumpotmetre for å swiche bright cap. Har nå tre 67 modeller ala 10000 - vurderer å selge en fordi de låter så like at det ikke er noe poeng å ha tre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.