Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pink Floyd-dokumentar


davidsen

Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha. Har vært semi-fan siden tidlig 80-tall, og det er moro å se den sammenhengende historien, spesielt inkludert den essensielle innvirkningen Syd Barrett hadde på bandet. Det som jeg ikke kan se har blitt nevnt er at Syd Barrett faktisk ga ut egne soloalbum. Interessante øvelser i eksperimentell naivistisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg ikke kan se har blitt nevnt er at Syd Barrett faktisk ga ut egne soloalbum. Interessante øvelser i eksperimentell naivistisk musikk.

Dette var en dokumentar om Pink Floyd. Roger Waters, David Gilmour, Rick Wright og Nick Mason har også gitt ut soloalbum. :-)

Roger "Syd" Barret fikk akkurat den oppmerksomheten han fortjente i denne dokumetaren imho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en dokumentar om Pink Floyd. Roger Waters, David Gilmour, Rick Wright og Nick Mason har også gitt ut soloalbum. :-)

Roger "Syd" Barret fikk akkurat den oppmerksomheten han fortjente i denne dokumetaren imho.

Joda, men Roger Waters' og David Gilmours soloutgivelser ble ihvertfall nevnt.

Jeg synes for øvrig at Syd Barretts rolle i Pink Floyd er helt essensiell, og ukjent for mange som lytter til Pink Floyd i dag, og at det er viktig å få med denne definerende starten på Pink Floyds musikalske reise.

Når det gjelder Pink Floyd uten Roger Waters og Syd Barrett, så dreier det seg om fin musikk, men den musikken (fra A Momentary Lapse of Reason og så videre) er veldig mye mer mainstream og kommersielt konform enn tidligere Pink Floyd som var eksperimentell, nyskapende, avantgardisk og banebrytende på en helt annen måte. Eller for å si det veldig kort: Først var Pink Floyd spennende, så ble det forutsigbart og litt kjedelig. Synd at Waters ble så diktatorisk og stormannsgal, jeg tror Pink Floyd ville vært mer spennende på slutten om de hadde klart å holde sammen.

IMHO, selvsagt. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men Roger Waters' og David Gilmours soloutgivelser ble ihvertfall nevnt.

Jeg synes for øvrig at Syd Barretts rolle i Pink Floyd er helt essensiell, og ukjent for mange som lytter til Pink Floyd i dag, og at det er viktig å få med denne definerende starten på Pink Floyds musikalske reise.

Når det gjelder Pink Floyd uten Roger Waters og Syd Barrett, så dreier det seg om fin musikk, men den musikken (fra A Momentary Lapse of Reason og så videre) er veldig mye mer mainstream og kommersielt konform enn tidligere Pink Floyd som var eksperimentell, nyskapende, avantgardisk og banebrytende på en helt annen måte. Eller for å si det veldig kort: Først var Pink Floyd spennende, så ble det forutsigbart og litt kjedelig. Synd at Waters ble så diktatorisk og stormannsgal, jeg tror Pink Floyd ville vært mer spennende på slutten om de hadde klart å holde sammen.

IMHO, selvsagt. ;)

Kan jo også være at Waters var litt mer ambesiøs og savnet mer støtte fra de andre, til disse svære show oppsettene, det etterhvert ble. Kan forstå han hvis det var slik at The wall virkelig var mer eller mindre et solo prosjekt.

Kranglingen og rettsakene etterpå blir rett og slett for dumt. Var det ikke slike ting tekstene til Waters prøver å gi et et "annsikt" kynisme, penger, makt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.