Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønskelig 'fjernstyring'


Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har en Marshall JVM410H, altså en topp med 4 kanaler. Har også midi-brettet som hører til av Marshall.

Det jeg lurer på, er om det på noen måte går an å bruke on/off-switcen på Cry Babyen til å også bytte kanal på forsterkeren.

Altså, tenkt scenario;

Du spiller på OD1-kanalen, og kommer til et soloparti. Ved skru på wha-pedalen, bytter du også kanal til OD2 i samme trykk. Dette for å slippe å først bytte kanal, for så å sette på wha-pedalen. Og når du slår av wha-pedalen, så skifter ampen tilbake til forrige brukte kanal igjen.

Noen som vet om dette er en mulighet? Evt. hva som må til for å få det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig. Rare ting bare koster mer. Med en glab GSC og en wah pad kan du gjøre det der, men det koster og er litt jobb. Til gjengjeld får du jo 5 looper til og preset switching av pedalene og ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruing og lodding ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt, da jeg er elektriker :)

Men er kjedelig å begynne på noe som viser seg å ikke la seg gjøre.

Edit; Men en ting som er sikkert at funker, er hvis jeg legger bryteren på Cry Babyen parallellt med f.eks presetswitchen til OD2-kanalen.

Det eneste som ikke kommer til å fungere da, er at når jeg slår av Cry Babyen, så vil jeg fortsatt være på OD2-kanalen. Men i teorien skal jeg kunne slippe unna med å både bytte kanal samt

slå på Cry Babyen.

Noen andre med innspill?

Endret av Lillefoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.