Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kasuga Les Paul


Black Anger

Anbefalte innlegg

Kasuga ja....det var et av navnene vi flirte av i min ungdom. Cimar, Sigma, Tokai, Squier, Kasuga + drøssevis av andre "Yokohama-gitarer" som vi kalte dem....alt var bare noe billig "skvip" om den ikke kom fra Gibson eller Fender i våre øyne. Det var tilogmed litt flaut å bli sett med de første Squirene som nå blir rost opp i skyene. Unge og dumme som brød, men men...

Ibanez var vel nesten det eneste som var sånn smått "godtatt" utenom de to store på den tiden, og Direktør-pappaen til en kompis hadde en slags "direkte-import" av disse en stund. De kom pakket i esker sammen med klærne til en av Norges største kles-merke, og gutta boys fikk seg dyre Artist'er og annet snadder for en billig peng.^_^

På bildet til høyre ser du meg som fjortis med en nydelig Sigma LP Custom som etter husken kostet 2200.- i 79/80.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gitaren min var en sånn double cut Kasuga med neckthrough. Tror det var en ganske ok gitar faktisk, men jeg tror ikke jeg satt særlig stor pris på den, den gangen. Kostet vel en tusenlapp i 80tallspenger brukt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, men... hvor er BILDENE av denne supre Kasuga'en da???

Det må da vel være et minstekrav når man kommer over gull, eller? :)

Her kommer bilder:

IMG_4228.jpg

IMG_4226.jpg

IMG_4225.jpg

IMG_4224.jpg

IMG_4227.jpg

Hadde ikke råd selv å kjøpe den, har nettopp brukt penger på Rg'en. Men fikk pappa til å handle den til seg selv, siden han har en Kasuga kassegitar han kjøpte i Tokyo i 1972. det er å en kanongitar...

Så dette blir liksom den rebelle stebroren til kassegitarn hans :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikk lik er vel kanskje å dra det litt langt. Denne har rosentre gripebrett, også er det bolt-on..

Uansett, gitaren ser veldig bra ut, og den er sikkert god å spille på.

Skrev prikk lik i anførsel..;) Dette er en Kasuga, ikke en Gibson.. Så HELT likt blir det ikke...

Ja den er flott å spille på..

Og naturlig slitt all over, I like:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var en 'riktig' kopi så tviler jeg ikke på at det er en god gitar.

Og selv om det er en bolt on trenger det vel ikke nødvendigvis å bety den er noe dårligere enn set necks.

Ser hvertfall ut til å være i veldig fin stand. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rimelig lik ut som faderens '70 Ibanez LP-kopi med bolt on. Bolt on i seg selv er ikke noe tegn på dårlig kvalitet, men på LP blir det feil, dessverre. Limt hals er noe av det som gjør en Les Paul til en Les Paul. Min fars Ibanez har dårlig treverk, hadde kjip elektronikk og stemmeskruene var utslitt, men etter bytte av elektronikk og hardware, ble gitaren grei nok. Har ikke prøvd Kasuga, men ser for meg at det er mye av det samme, selv om hardware ser litt mer påkostet ut. Gitaren ser i hvert fall velholdt ut!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet til høyre ser du meg som fjortis med en nydelig Sigma LP Custom som etter husken kostet 2200.- i 79/80.

En kamerat i Sandnes har en Sigma LP stående som minner veldig om den på bildet ditt... Kanskje det kan være den samme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat i Sandnes har en Sigma LP stående som minner veldig om den på bildet ditt... Kanskje det kan være den samme? :)

Ikke umulig det nei, gitaren ble både kjøpt og solgt i Sandnes.

Gidder du høre med ham om han kunne tenke seg å kvitte seg med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.