Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut Ibanez Lo-Trs Trem II


gromit

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe en Gotoh floyd så jeg slipper og plages med Lo-trs floyden på en eldre Js-100 (Satriani modell). Jeg har allerede byttet ut micene med EMG 81X som er meget gode, men sammenlignet med min Gibson Les Paul er gitaren fortsatt ikke der jeg vil ha den lydmessig. Lurer på om å bytte ut Lo-Trs skrapet med en kvalitets Gotoh floyd rose vil også forbedre gitaren lydmessig?

Jeg har allerede googlet gotoh floyden og den skal passe i gitaren uten å måtte gjøre noen inngrep. Noen som har byttet til Gotoh og har positive erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke noen formening om hvorvidt Gotoh Floyden vil passe, annet enn det vel nesten helst skulle vært en Ibanez edge floyd i JS'en. ;)

Men en annen ting er at det er to såpass forskjellige gitarer du sammenligner med hverandre at det blir ganske feil sammenligningsgrunnlag.

En gitar med floyd, lett trevirke og EMG vil bli temmelig forskjellig lydmessig vs. en fixed bridge mahogani fjøl med passive mikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google is your..., nei..., YouTube is your friend!

Jepp! Gotoh passer fint inn. Det samme vil jeg tro en Originial Floyd Rose også gjør. Tipper du vil merke en forskjell. Prismessig koster det jo litt ettersom Gotoh-floydene er ganske stive i pris (syns jeg), og de er ikke akkurat lettest å finne på bruktmarkedet her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.