Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hjemmeøvings kabinett" til Egnater Rebel 20.


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på tips til et hjemmeøvingskabinett til Egnater rebel 20..

Ser jo for meg at et 4x12 kabinett fort blir litt "overpowered" til hjemmebruk mtp. naboer og greier.

Så er det noen tips til kabinett? gjerne/helst brukt og billigst mulig men må da tåle litt og ha noe kvalitet..

prisklasse 2-3k MAX.

1x12" er muligens nok, kanskje i meste laget..

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Egnater sitt eget 1x12-kabinett med min Rebel 20, og det er mer enn nok lyd i det. Jeg driter i naboene, men når det spiller så høyt at jeg kjenner at blodet renner fra ørene mine er det best å skru volumet ned... Anbefaler uansett å bruke en attenuator (jeg bruker THD Hotplate, og er godt fornøyd), i hvertfall hvis du skal kjøre power-ampen litt hardt. Foretrekker forøvrig vrengen fra EL84-rørene framfor 6V6-vrengen, men smaken kan jo være forskjellig ^_^ Har ikke prøvd det nye Tweaker-kabinettet, men det er sikkert gode greier, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert men ser at det faktisk er litt vanskelig å få tak i og kanskje litt dyrt, men fant et greit kabinett på thomann

harley benton, aldri hørt om det eller sett det men virker greit nok. trenger ikke allverdens med lyd og er billig :)

vet ikke hvordan det er å bestille derfra, sender de til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet problem for Thomann å sende til Norge. Bestilte det kabbet du linker til for et par måneder siden. Bestilte en lørdag kveld, og på onsdag ettermiddag sto kabbet på "furterommet" (konas definisjon av musikkrommet) mitt. Jeg valgte å bytte element i det, uten egentlig å teste det som sto i. Bytta til Eminence. Bare vær obs på at om du ønsker å bytte element, så er bakplata kul i helvete å få av, tross 900 skruer. Den vil bare ikke av. Virker nesten som platene har "svella" etter produksjon/montering. Du får til slutt et open back kabinett. Jeg skar av nederste halvdel av bakplate. Da fikk jeg skifta element. Er flere enn meg som har opplevd det. Men kabbet syntes jeg er godt til den lave prisen. Tror alt endte på ca 750,-.

Endret av Elma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.