Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harley Benton gitar kit


Anbefalte innlegg

Lysten på å lage en gitar selv har ligget og gjæret i bakhodet mitt i et par år nå, og det eneste som som har stoppet meg til nå, er at et Warmoth-kit faktisk koster oppi ti tusen. Jeg kommer sikkert til å fucke opp det første prosjektet på helt uante måter, så det blir litt stivt for et feilskjær.

Men så fant jeg denne http://www.thomann.de/se/harley_benton_eguitar_kit.htm

Den er jo egentlig for billig til å være sann, så jeg regner jo ikke med at det blir en god gitar av det, men det kan jo hende den duger som treningsprosjekt? Jeg mener, det vil jo være synd å legge seg til masse uvaner på grunn av et dårlig kit.

Er det noen som har testet eller vet noe som helst om disse kittene?

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet, men hvis du ikke ser for deg at du skal få en knallgitar ut av settet, og kanskje i samme åndedrag kan tenke deg å oppgradere en del av hardware med for eksempel deler fra GFS, tror jeg du vil kunne ha veldig mye moro av å bygge en gitar med dette som utgangspunkt.

Det du kan gjøre for å ordne på feil og unøyaktigheter jeg regner med er på en såpass billig gitar/sett, er jo å ta tid til hjelp, google, spørre her og lære.

Så ja, er det det du vil, å øve deg på å lage en brukbar gitar fra et veldig billig sett, så sett i gang. Gjør du grundig arbeid og er litt hendt, kan det tenkes at du ender opp med noe som låter og spiller som noe som koster ti ganger så mye.

Er du uheldig i prosessen, er det relativt kostbar oppfyringsved. Det var da ikke akkurat noe som kom til å sette økonomien over styr uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en grei start, men jeg ser at alle hull er boret, alt er loddefritt osv, så da har de fjernet mange av de utfordringene man gjerne bør lære litt av. Men ellers sikkert helt ok.

GFS har forøvrig også ymse kits : http://www.guitarfetish.com/Guitar-And-Bass-Kits_c_74.html

Jeg tror neppe kvaliteten er så ekstrem, men hvis hensikten er å lære litt om bygging, er de nok greie. Det er gjerne utfordringene man lærer mest av, så et kit som ikke er helt 100% hva angår passform osv er egentlig ikke så dumt, med mindre man lar fortvilelsen ta seg ned i dypeste daler - eller "lætt'n opprådd kom å ta dæ" som jeg ville sagt med min nydelige dialekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggesett er en fin måte å starte på! Neste gang går du kanskje på de mer utfordrende greiene.

Harley Benton er vel Thomann sitt eget billigmerke. Jeg har kjøpt Harley Benton stemmeskruer og gitarmik en gang, og også vært borti en Harley Benton strat. Greie nok ting i forhold til prisen - vil tro byggesettet ligger godt over "peisved-nivå". Luthimate er en annen som selger byggesett - jeg har vært innom der et par ganger og kjøpt litt forskjellig - de virker seriøse. De har bl.a. SG doubleneck-kit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en grei start, men jeg ser at alle hull er boret, alt er loddefritt osv, så da har de fjernet mange av de utfordringene man gjerne bør lære litt av. Men ellers sikkert helt ok.

Ja du sier noe. Når hullene er ferdigborret, så er det jo overhodet ikke det jeg er på utkikk etter.

De ser jo egentlig ut til å ha samme problemet...

Dette er kanskje mer det jeg er ute etter: http://www.thomann.de/se/hosco_ststyle_kit.htm

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.