Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny gitar?


Gul Snø

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Guitar center er bra for nye ting. Hvis du melder deg på mailinglista deres, får du jevnlig kuponger du kan bruke for rabatt. Jeg har handla 2 gitarer og en bass der, fornøyd der. De har gjerne 10-15 brukte gitarer, jeg røyk på en 2003 Gibson Melody Maker for 300 $ i sin tid (som da var 1600 kr(!)). Jeg var innom 30th street guitars sist, jeg fikk ikke sånn superfot, men det varierer jo helt sikkert på hva de har inne. Ellers har man jo de sjappene på 48. gate, sam ash og Rudys. Matt Umanov Guitars i Village er også verdt et besøk, veldig hyggelige folk!!

Men mitt beste tips for brukte gitarer, er Main Drag Music i williamsburg. Mange brukte gitarer og god stemning. Her kan man finne mye rart. De har også et veldig godt utvalg i effekter, også litt smalere ting enn boss (som det er myyye av i de andre sjappene)

Nå skjønner jeg jo at det ikke er du som skal dra, men her er hvertfall noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar center er bra for nye ting. Hvis du melder deg på mailinglista deres, får du jevnlig kuponger du kan bruke for rabatt. Jeg har handla 2 gitarer og en bass der, fornøyd der. De har gjerne 10-15 brukte gitarer, jeg røyk på en 2003 Gibson Melody Maker for 300 $ i sin tid (som da var 1600 kr(!)). Jeg var innom 30th street guitars sist, jeg fikk ikke sånn superfot, men det varierer jo helt sikkert på hva de har inne. Ellers har man jo de sjappene på 48. gate, sam ash og Rudys. Matt Umanov Guitars i Village er også verdt et besøk, veldig hyggelige folk!!

Men mitt beste tips for brukte gitarer, er Main Drag Music i williamsburg. Mange brukte gitarer og god stemning. Her kan man finne mye rart. De har også et veldig godt utvalg i effekter, også litt smalere ting enn boss (som det er myyye av i de andre sjappene)

Nå skjønner jeg jo at det ikke er du som skal dra, men her er hvertfall noen tips :)

Takker for tipset! Der sparte jeg antakeligvis noen tusenlapper! :lol:

Skal si det videre til kompisen min. Det er nok ikke bare jeg som er ute etter en ny gitar for tiden ;)

Endret av Gul Snø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg uhorvelig mye til å glane på gitarer på Guitar Center da jeg var i NYC i oktober i fjor høst. Den gleden ble fort drept av sur betjening som så på meg som om jeg hadde glemt å ta av meg naglebeltet da jeg prøvde alle gitarene vintageavdelingen deres (jeg har sluttet å gå med naglebelte... HA-LO-HO!!! OMGZ). Jeg var der sånn ca i fem minutter og det frister særs lite å besøke butikken igjen.

30th Street Guitars er verdt et besøk. Laidback og hyggelig betjening som smiler (!!!), sitter henslengt i en gammel sofa og spiller trad.jazz på gamle archtops mens de høflig spør om du trenger hjelp. De har ikke all verdens utvalg, i hvert fall ikke i forhold til Sam Ash og nevnte Guitar Center, men til gjengjeld er ikke terskelen for faktisk å få prøve en gammel og vintage gitar så veldig stor. De hadde en god del tidlig 70-talls Gibsons og Fender, samt nyere CS-utgaver.

Sam Ash syns jeg var fryktelig rotete og slitsomt. Kassegitaravdelingen (vintage) var midlertidig et koselig sted. Luktet godt gjorde det også.

Jeg var også innom en del flere mindre sjapper som jeg ikke husker navnet på i farten. Betyr sikkert at de ikke gjorde all verdens inntrykk.

NYC er desidert den flotteste byen jeg har vært i. Den har vanvittig mye å by på, og kanskje spesielt hvis man styrer litt unna de mest profilerte stedene. Jeg, dvs vi, bodde på Manhattan og hadde streng tatt ikke behov for å besøke verken Brooklyn eller Bronx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg uhorvelig mye til å glane på gitarer på Guitar Center da jeg var i NYC i oktober i fjor høst. Den gleden ble fort drept av sur betjening som så på meg som om jeg hadde glemt å ta av meg naglebeltet da jeg prøvde alle gitarene vintageavdelingen deres (jeg har sluttet å gå med naglebelte... HA-LO-HO!!! OMGZ). Jeg var der sånn ca i fem minutter og det frister særs lite å besøke butikken igjen.

Serr? Betjeningen var kjempehyggelig da jeg var der. Var innom og tre ganger på en uke, og en av dem husket til og med navnet mitt og kom bort og småprata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.