Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny gitar?


Gul Snø

Anbefalte innlegg

Hei!

En bekjent av meg skal reise til USA neste uke, så denne sjansen må jeg utnytte! I det siste har jeg begynt å spille litt mer heavye låter enn det jeg vanligvis gjør. Dermed trenger jeg en ny gitar, men vet dessverre ikke HVILKEN gitar jeg skal ha. Den må oppfylle noen krav:

- Være billig.. Ihvertfall under 5000 kr, helst 3000kr. Er fremdeles student, så jeg har ikke råd til en altfor dyr gitar

- Ha høy output, har behov for en slik gitar

- Ha et kult design (noe a la ESP eller lignende)

- Ha en "bred" tone. (ikke fendere)

Eller rettere sagt, en gitar som kan brukes til de litt mer heavye låtene. Har kikket på en del gitarer, deriblant ESP Eclipse, men denne gitaren ble altfor dyr. Det kan hende at kravene er altfor høye, men det er lov å prøve! :rolleyes:

Jeg har en Fender Jaguar Special HH edition (Made in Mexico) fra før av. Er kjempefornøyd med denne gitaren, men lyden blir altfor tynn og den vrenges veldig lett (det blir bråk rett og slett). Har bra utstyr (forsterker og effekter) fra før av, så de trenger dere ikke å bry dere om. :lol:

Så kom med forslag folkens! :)

Endret av Gul Snø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja som vi alle vet så duger ikke Fendere til hard rock...

1233428198721_f.jpg

Det kan hende at det er pickupsa i jaguaren din som ikke er helt det du trenger. Vurdert å skifte ut en av pickupene til en som er mer designet for tyngre musikk?

Ellers har jeg ingen konkrete tips. Kanskje man kan komme over en Jackson eller Charvel eller noe slikt for en ålreit pris? Evt kanskje man kan få tak i en Les Paul Studio eller noe. Evt en LTD (billig-varianten av ESP).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis f.eks Dario Malakian (gitaristen i System of a Down for de som ikke visste det) hadde byttet ut gitaren sin med en fender, så tror jeg lyden fra gitaren hadde vært mye tynnere, altså ikke bra! Men det var ikke det som var poenget mitt, trenger en gitar med mye "bredere" tone enn det en fender har.

Jeg synes den gitaren jeg har nu, funker utmerket til de litt mer rolige låtene jeg spiller, så jeg vil ikke forandre noe på den. Trenger en gitar til, slik at jeg kan veksle mellom å spille rolige og de litt mer heavye låtene uten å måtte modifisere så mye den gitaren jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forøvrig dette noe selvmotsigende:

:P

Hehehe, i mine ører blir det bråk. Stor forskjell på lyden fra en Fende som vrenges alt for mye enn f.eks lyden fra en ESP. :P

Endret av Gul Snø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lite til SOAD, men når jeg googlet "System of a down live" med bildesøk så dukket dette her opp:

img_3716.jpg

Uansett. Han andre gitaristene på bildene hadde en Gibson SG, så det kan jo være noe å vurdere. Enten en billig Gibson eller en dyr Epi. Bør ligge i din prisklasse.

edit: For øvrig brukte Daron også en Fender Stratocaster i Drop-C i de tidligere årene. Originalt med singlecoils, men etterhvert byttet ut med humbuckere.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen gitarer som har vreng. Snakker du derimot om output, så har det ABSOLUTT INGENTING med merket å gjøre. Andre merker kan låte akkurat like krystallklart eller grumsete som Fender...

Herregud så pirkete dere skulle være idag da. :blink:

Altså, poenget mitt var at Fenderen har en veldig tynn lyd hvis man sammenligner den med f.eks. en Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker ESP Eclipse, hvorfor ikke da se på LTD EC modellene. Skikkelige gode gitarer for prisen. Skal selv handle inn en, for andre gang :)

Ok, Skal kikke litt på de gitarene da.

Takk for forslaget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.